Μουσική και Esports: Η σχέση του …μέλλοντος!

Η είδηση πως ο γνωστός μουσικός της hip-hop σκηνής, Drake, παρέα με τον διάσημο επιχειρηματία Scooter Braun, επένδυσαν στην 100 Thieves προξένησε ενδιαφέρον. Κι όμως, η σχέση μουσικής και Esports δεν είναι …μόδα, καθώς έχουν υπάρξει πολυάριθμες αλληλεπιδράσεις στο παρελθόν.

Για του λόγου το αληθές, μπορούμε να εξετάσουμε το θέμα τόσο από επιχειρηματική σκοπιά, όσο και καλλιτεχνική. Ονόματα όπως οι: Steve Aoki, Jennifer Lopez και Imagine Dragons, έχουν τις δικές τους μετοχές στον χώρο. Η πασίγνωστη Universal Music Group, εταιρεία-κολοσσός στον χώρο της μουσικής, έχει πραγματοποιήσει τις δικές της κινήσεις στο «σύμπαν» των Esports. Η πρώτη, αφορά τη συνεργασία της με την Luminosity Gaming, ενώ η δεύτερη την Enter Records. Πρόκειται για νέο brand στα Esports, εταιρεία η οποία δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την ESL.

Όσον αφορά την καλλιτεχνική απόδοση, ονόματα όπως ο Mick Jenkins και οι Metallica έχουν εμφανιστεί σε διάφορα τουρνουά. Η ίδια η Riot Games έχει δώσει τεράστια έμφαση στην μουσική, καθώς απασχολεί επτά συνθέτες με σκοπό τη δημιουργία ύμνων για τα τουρνουά της. Μάλιστα, για τον ίδιο σκοπό, έχει συνεργαστεί και με τους Zedd και The Glitch Mob. Προς προάσπιση της εισαγωγικής παραγράφου, η Riot ακολουθεί την τακτική αυτή όχι ένα και δύο έτη, αλλά από το 2013!

Αν πιστεύατε πως οι αναφορές για τη …συμμαχία των δύο χώρων τελειώνει εδώ, κάνετε λάθος! Έχουμε και τα festival σύμπραξης-μίξης μεταξύ μουσικής και esports, τα οποία είτε έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, είτε …έρχονται. To Hyperplay, συμπαραγωγή των Riot και ΜTV. Το PLAY Festival από την Insomniac. Το ICBC e-Sports & Music Festival, παραγωγή της επιτροπής τουρισμού του Hong Kong. Τέλος, το Harrisburg University Esports Festival, συμπαραγωγή του ομώνυμου πανεπιστημίου και της iHeartMedia.

Εύλογο είναι να αναρωτηθείτε γιατί η μίξη αυτών των δύο κόσμων κερδίζει όλο και περισσότερης αναγνώρισης από το κοινό. Θα λέγαμε πως πρόκειται για μια συνεργασία με αμοιβαίο κέρδος. Από την μία, τα esports επιθυμούν τη βοήθεια της μουσικής για να αυξήσουν τα έξοδα αλλά και το status του ίδιου του brand. Χαρακτηριστικό είναι πως τα κέρδη της καταγεγραμμένης μουσικής(όχι ζωντανές εμφανίσεις) το 2017, άγγιξαν τα 18 δισεκατομμύρια δολάρια. Όσο για τα esports, αναμένονται κέρδη της τάξεως των 906 εκατομμυρίων δολαρίων έως το τέλος της φετινής χρονιάς, ποσό σημαντικά μικρότερο.

Από την άλλη, η μουσική έχει ως στόχο την τριβή, αν μπορούμε να την χαρακτηρίσουμε έτσι. Το «άνοιγμα» σε έναν νέο χώρο, ο οποίος θα προσφέρει δυνατότητες, αλλά και θα επεκτείνει τα όρια της έως τώρα «γνωστής μας», μουσικής. Συνθέτες και παραγωγή θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν νέες οπτικοακουστικές τεχνικές, τεχνολογίες, καθώς και να «πατήσουν» σε έναν χώρο που αναπτύσσεται με τεράστια ταχύτητα.

Η επιθυμία είναι αμοιβαία

Εκτός από τους παραγωγούς, τα υπάρχοντα τουρνουά, οι ομάδες που συμμετέχουν, οι διαφημιστές, τα μέσα που αναπαράγουν τη δράση, όλοι επιθυμούν την ύπαρξη συνθέσεων. Ο Marc Johns, διευθύνων πρόσωπο στο τμήμα marketing της Riot, αναφέρει: «Μέσα στη χρονιά, δημιουργούμε κοντά στα 100 τραγούδια, έχουμε στην λίστα άλλα 500 και στο παιχνίδι χρησιμοποιούνται μόνο τρία. Οτιδήποτε άλλο συνθέτουμε χρησιμοποιείται στην συνολική εμπειρία. Σε τουρνουά, στα streams, στο σπικάζ και σε άλλο υλικό.»

Στις πολυάριθμες συνθέσεις που αναφέρθηκε ο Johns μπορεί να υπάρξει αποκλειστικό focus. Τι εννοούμε; Ο επίσημος λογαριασμός του League Of Legends στο Spotify αριθμεί 1,9 εκατομμύρια listeners ανά μήνα! Οι ύμνοι του κάθε τουρνουά μετρούν ακόμη περισσότερες προβολές, με χαρακτηριστικό αυτόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος του 2017. Το «Legends Never Die» έχει πάνω από 38 εκατομμύρια streams στο Spotify! Σε συνέχεια των δηλώσεων του Johns: «Στο Παγκόσμιο Κύπελλο της FIFA, δημιουργούν έναν ύμνο κάθε τέσσερα χρόνια, ενώ εμείς το κάνουμε κάθε χρόνο. Στόχος μας είναι να μεταφέρουμε ένα μοναδικό και εξωτικό μήνυμα, το οποίο ελπίζουμε να ‘γεμίζει’ υπερηφάνεια όποιον αγωνίζεται με το άθλημα αυτό».

Γιατί η μουσική βιομηχανία θέλει τα esports 

Δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα από το φεστιβάλ Coachella που διεξήχθη φέτος. H headliner, Beyonce, κατάφερε να συγκεντρώσει πάνω από 40 εκατομμύρια θεατές μέσω Youtube, αριθμός μεγαλύτερος κατά 75% από πέρυσι! Κι όμως, ο τεράστιος αυτός αριθμός είναι περίπου ο μισός από όσους παρακολούθησαν τον ημιτελικό του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του LoL. Για την ακρίβεια, 80 εκατομμύρια κόσμος συγκεντρώθηκε πίσω από τις οθόνες του για να δει το σπουδαίο αυτό event.

Αναφερθήκαμε και στη σπουδαιότητα του Spotify προηγουμένως και τον ρόλο που παίζει η πλατφόρμα αυτή στην ανάδειξη των συνθέσεων. Αλλά πολλές φορές, για να καταλάβουμε την αξία μιας κατάστασης, θα πρέπει να μελετήσουμε την απλούστερή της φύση. Πόσοι από τους καθημερινούς gamers, απολαμβάνουν το αγαπημένο τους παιχνίδι, παρέα με την κατάλληλη μουσική; Το γεγονός αυτό ενθαρρύνει ο ιθύνων του τμήματος των σχέσεων με εταιρείες gaming της Universal Music Group, Gustav Kall:

«Οι ‘σκληροπυρηνικοί’ gamers ασχολούνται κατά μέσο όρο 10 με 11 ώρες την ημέρα. Τα παιχνίδια θα παίξουν τεράστιο ρόλο στην μουσική που απολαμβάνουν. Το τεράστιο μέγεθος της gaming κοινότητας εννοείται πως παίζει το δικό του ρόλο. Μάλιστα, έχει τη δυνατότητα να ανακατασκευάσει τον ήχο της γενιάς μας, θέτοντας τις δικές του επιρροές.»

 

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Σχόλια

σχολιάστε

SHARE THE LOVE

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Evolution Radio