Η Tencent αγοράζει μέρος της Supercell!

Η Tencent Holding Ltd. και οι συνεργάτες της θα πληρώσουν 7,6 δισεκατομμύρια ευρώ για αν αγοράσουν τον φιλανδικό κατασκευαστή του παιχνιδιού για κινητά “Clash of Clans”. Η συμφωνία αυτή θα αναγάγει τον κινέζικο ιντερνετικό γίγαντα στην παγκόσμια κορυφή της ολοένα αυξανόμενης βιομηχανίας παιχνιδιών για κινητά.

Η συμφωνία για τη Supercell Oy της Φιλανδίας είναι το μεγαλύτερο απόκτημα της Tencent, βοηθώντας την εταιρεία να ενισχύσει την θέση της ως τη μεγαλύτερη εκδότρια βιντεοπαιχνιδιών παγκοσμίως. Υπογραμμίζει επίσης τις φιλοδοξίες της εταιρείας να επεκταθεί έξω από τα σύνορα της Κίνας.

Η Tencent μαζί με τους συνεργάτες της θα αγοράσουν μία μετοχή 84,3% στη Supercell έναντι 7,6 δις € από την ιαπωνική εταιρεία τηλεπικοινωνιών Softbank Group Corp, μαζί με τους πρώην και νυν υπαλλήλους της επιχείρησης, είπαν οι εταιρείες. Η συμφωνία ανεβάζει την αξία της Supercell, που έχει κατασκευάσει μερικά από τα καλύτερα παιχνίδια για κινητό, στα 9,05 δις €, σχεδόν στην διπλάσια εκτίμηση από ότι είχε πέρσι.

Η Tencent δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή στη Δύση, αλλά η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας ήταν περίπου 183,6 δις €, το οποίο είναι περισσότερο από αυτή της Oracle Corp., ή της Intel Corp.

Τα online παιχνίδια αντιπροσώπευαν πάνω από το μισό των 13,3 δις € εσόδων της Tencent. «Είμαστε πολύ αισιόδοξοι για την αγορά (των παιχνιδιών για κινητά», δήλωσε σε ένα συνέδριο ο πρόεδρος της Tencent Martin Lau.

Τα παγκόσμια έσοδα από τα παιχνίδια για κινητά αναμένεται να αυξηθούν κατά 21% σε 32,8 δις € περίπου αυτό το χρόνο, επισκιάζοντας τα παιχνίδια κονσόλας και υπολογιστή, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Newzoo BV.

Παρότι η αγορά είναι επικερδής, είναι επίσης και γεμάτη προκλήσεις. Τα Apple Inc. και Google Inc.  play stores είναι γεμάτα με παιχνίδια που αποζητούν προσοχή. Πολλά από τα χρήματα, όμως, περνούν από τα χέρια λίγων και συγκεκριμένων εταιρειών: Supercell, Machine Zone Inc. και King Digital Entertainment PLC.

Αυτές οι εταιρείες επιτυγχάνουν καθώς δημιουργούν παιχνίδια δωρεάν, αντί να χρεώνουν το κάθε κατέβασμα του παιχνιδιού. Καθώς τα παιχνίδια απλώνονται σε εκατομμύρια συσκευές, οι παραγωγοί συνεχώς τα αναβαθμίζουν, ενώ ταυτόχρονα έχουν έσοδα μέσω αγορών εντός του παιχνιδιού.

Το να παίζεις παιχνίδια «είναι ο κύριος λόγος που ο καταναλωτής χρησιμοποιεί τη συσκευή του κινητού», είπε ο αναλυτής της Pacific Crest Evan Wilson. «Είναι ένα από τα πράγματα για τα οποία ο καταναλωτής πρόθυμα θα διαθέσει χρήματα».

Η επιτυχία ανταμείβεται. Η Acitivision Blizzard Inc. πλήρωσε 5,3 δις € για να αποκτήσει την King, που έχτισε την περιουσία της λόγω του “Candy Crush”. Η Supercell κέρδισε 691,7 εκατομμύρια € τον προηγούμενο χρόνο και κυκλοφόρησε το τέταρτο παιχνίδι της, το “Clash Royale” φέτος.

Τα “Mobile Strike” και “Game of War: Fire Age” της Machine Zone είναι τα νούμερο 1 και 2 παιχνίδια στις ΗΠΑ. «Η Machine Zone θα ήταν ενδιαφέρον στόχος λόγω της τεχνολογίας της και τον υψηλό αριθμό χρηστών», είπε ο Patrick Walker, αναλυτής της εταιρείας ερευνών EEDAR. «Έχουν επενδύσει σε λεπτομερή συστήματα για να κρατούν το ενδιαφέρον παιχτών μέσω κοινωνικής αλληλεπίδρασης». Ένα από αυτά είναι ένα λογισμικό μετάφρασης γλωσσών.

Οι εταιρείες παιχνιδιών για κινητά διοικούν ασφάλιστρα επειδή λίγοι έχουν καταλάβει πώς να χτίσουν franchises που να διαρκούν πείθοντας τους φανς τους συνεχώς να βάζουν το χέρι στην τσέπη. Το να αγοράζουν ήδη επιτυχημένους παραγωγούς προσφέρει στις εταιρείες μία γρήγορη οδό ώστε να φτάσουν στην κορυφή των charts των app-stores, είπε ο Richard Greenfield, αναλυτής στην τράπεζα επενδύσεων BTIG.

Με το να γίνεται ένα με την Tencent, η Supercell κερδίζει πρόσβαση στο WeChat και στο Mobile QQ, δύο εφαρμογές μηνυμάτων, που η Tencent χρησιμοποιεί για να διανείμει παιχνίδια. Το WeChat είναι η πιο δημοφιλής εφαρμογή μηνυμάτων της Κίνας, με 762 εκατομμύρια χρήστες μηνιαία.

Η Tencent είπε πως θα βοηθούσε τα παιχνίδια της Supercell να γίνουν πιο δημοφιλή στην Κίνα. Ο γενικός διευθυντής της Supercell Ilkka Paananen είπε σε ένα συνέδριο πως η εταιρεία του δουλεύει ώστε να ενσωματώσει τις πλατφόρμες παιχνιδιών της στο WeChat της Tencent και άλλες κοινωνικές πλατφόρμες της Κίνας.

Τα 7,5 δις € έσοδα της Tencent κατά το 2015 την έκαναν το μεγαλύτερο εκδότη παιχνιδιών του κόσμου, σύμφωνα με το Newzoo. Η επιτυχία όμως ήταν κυρίως τοπική. Με την αγορά της Supercell η εταιρεία μπορεί πλέον να απευθυνθεί στους παίχτες παιχνιδιών για κινητά παγκοσμίως.

Με τη Supercell στο πλευρό της, η Tencent πρόκειται να αδράξει το 13% των εσόδων της αγοράς παιχνιδιών παγκοσμίως, σύμφωνα με τη Newzoo. «Η Supercell μπορεί να γίνει το πρώτο σκαλί εγκαθίδρυσης της θέσης της [Tencent] στην Δύση» είπε ο CEO της Newzoo Peter Warman.

Πέρα από την παραγωγή, η Tencent έχει ήδη επενδύσει σε έναν ακόμη “hot” κλάδο της βιομηχανίας παιχνιδιών, τα e-sports, που οι ζωντανές αναμεταδόσεις και εκδηλώσεις προσελκύουν πλήθος αφοσιωμένων φαν στην Κίνα, ΗΠΑ και Κορέα.

Η Tencent έγινε παγκόσμιος e-sports παίχτης χάρη στην απόκτηση της Riot Games Inc., το 2011. Η Riot Games Inc. είναι γνωστή για το επιτυχημένο παιχνίδι της League of Legends, το οποίο πέρσι ήταν στην κορυφή των παιχνιδιών Η/Υ, με 1,44 δις € έσοδα, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας SuperData.

Η προσθήκη της Supercell ταιριάζει με την έντονη προσπάθεια της Tencent να μπει στην ανταγωνιστική gaming σκηνή. Η Supercell έχει κάνει live τουρνουά για το παιχνίδι της “Clash Royale”. Η συμφωνία επίσης ακολουθεί της μικρότερες κινήσεις της Tencent να εξαπλώσει την επιχείρησή της των παιχνιδιών για κινητά στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένου της αγοράς μικρών μετοχών στην Glu Mobile Inc. του Σαν Φραντσίσκο και την Aiming Inc. της Ιαπωνίας.

Το αν η Supercell όντως θα βοηθήσει στην εξάπλωση αυτή εξαρτάται από το πόσο καλά θα δουλέψουν οι δύο εταιρείες μαζί, λόγω των διαφορετικών τους κουλτούρων, είπαν αναλυτές.

«Κάτω από την SoftBank απολαύσαμε μεγάλη αυτονομία», είπε ο Paananen. «Θέλω να θεωρώ τη Supercell ως γκρουπ 190 επιχειρηματιών και όχι ως εταιρεία». Το αρχηγείο της Supercell θα παραμείνει στο Ελσίνκι.

Η Tencent ενώνει της δυνάμεις της με οικονομικούς επενδυτές για να αγοράσει τη μετοχή. Επειδή η αγορά θα γίνει σε στάδια, η Tencent έχει αρκετούς πόρους για να πληρώσει το αρχικό ποσό, είπαν άνθρωποι που έχουν γνώσεις επί του θέματος. Ο κινέζικος ιντερνετικός γίγαντας σκοπεύει να αυξήσει το χρέος που εξασφάλισαν τα κεφάλαια της Supercell ώστε να καλυφθούν κάποια από τα έξοδα της αγοράς του, όπως λένε.

Η συμφωνία, που μέλλεται να κλείσει στο τρίτο τέταρτο, είναι υποκείμενη στις ρυθμιστικές εγκρίσεις από τις ΗΠΑ, την Κίνα και τη Νότια Κορέα, είπε η Tencent.

Πηγή: wsj.com

 

 

FacebooktwitterredditpinterestlinkedinmailFacebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Σχόλια

σχολιάστε