Warhammer 40.000: Eternal Crusade Review

  • Gameplay
  • Graphics
  • Sound

 

 

Platforms: PC | PS4 | XBO

Developer: Behaviour Interactive

Publisher: Bandai Namco Entertainment

Release: September 23, 2016

 

 

Αν είσαι φαν του κόσμου του Warhammer τότε σίγουρα τα τελευταία χρόνια περίμενες και εσύ την κυκλοφορία του Eternal Crusade. Αν όχι, τότε ίσως έπεσε κάποια στιγμή το μάτι σου πάνω του λόγω του ότι το σκεπτικό πίσω από το gameplay του ήταν να είναι ένα mmo third person shooter στο οποίο θα διαλέγεις τη φυλή σου και θα μπαίνεις σε πόλεμο με τα αντίπαλα races, κατι το οποίο ακούγεται αρκετά awesome ακόμα και αν δεν έχεις καμιά σχέση με τον κόσμο του Warhammer. Όταν η Behaviour ανακοίνωσε την αρχή των διαδικασιών crowdfunding για το Warhammer 40k Eternal Crusade όλοι περίμεναν ένα Planetside 2 clone με χαρακτήρες του Warhammer. Παράλληλα θα ερχόταν η δημιουργία mega servers οι οποίοι θα χωράνε τις μεγάλων διαστάσεων μάχες του παιχνιδιού με τους παίκτες να φτάνουν τα 60 άτομα. Έγινε όμως ακριβώς αυτό που περιμέναμε;

Η πικρή αλήθεια είναι ότι το Eternal Crusade δεν θυμίζει με κανένα τρόπο το gameplay του Planetside αλλά ακόμα περισσότερο του λείπουν πολλά βασικά στοιχεία για να γίνει ένα σταθερό και δυνατό παιχνίδι.

Για αρχή πριν μιλήσουμε για το περιεχόμενο του παιχνιδιού θέλω να σταθώ λίγο στον τρόπο με τον οποίο δημιουργήθηκε και έγινε το advertise του. Το Eternal Crusade είναι προϊόν crowdfunding, που σημαίνει ότι δεν πέρασε κάποιου είδους καμπάνια για να μαζευτεί το ποσό που απαιτείται για τη δημιουργία του. Έτσι είναι απολύτως λογικό το gameplay του να παρεκκλίνει από αυτό που είχε υποσχεθεί αρχικά η εταιρία, τουλάχιστον για το πρώτο διάστημα. H Behaviour σχεδόν κάθε βδομάδα έβγαζε developer updates για την πορεία του παιχνιδιού κάτι το οποίο συνεχίζει ακόμα και μετά την έξοδο του από το early access άρα το παιχνίδι θα συνεχίζει να εξελίσσεται για αρκετό καιρό. Και αφού δώσαμε το warning για την ημιτελή φάση στην οποία βρίσκεται το παιχνίδι ας δούμε λίγο που χάνει και που κερδίζει το gameplay του.

 

 

 

warhammer

 

H πρώτη επαφή είναι αυτή της δημιουργίας χαρακτήρα. Εδώ θα βρούμε τα 4 βασικά races του Warhammer: Space Marine, Chaos Space Marine, Orc και Eldar. Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον το γεγονός ότι μπορείς να δοκιμάσεις οποίο από αυτά τα races θες καθώς και το faction σου (πχ Blood Angels για τους Space Marines) πριν αποφασίσεις τι class θα θέλεις να παίξεις ingame. Το κακό είναι ότι κάπου εκεί σταματάει το mmo style του παιχνιδιού, μην περιμένετε οποιοδήποτε mmo element μετά την δημιουργία του χαρακτήρα σας (παρόλο που συνεχίζει να θεωρείται mmo από την εταιρία δημιουργίας του). Τα races έχουν πολύ μεγάλες διαφορές στο τρόπο που παίζονται αλλά κανείς δεν θα σας προετοιμάσει γι αυτό αν δεν μπείτε πρώτα στη «φωτιά της μάχης». Οι Eldar για παράδειγμα είναι ξεκάθαρα πολύ πιο overpowered από τα άλλα races καθώς έχουν πολύ μικρότερο hitbox αλλά και πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα και attack speed από τους υπόλοιπους. Οι Space Marines αντίθετα έχουν περισσότερα customs απ’ ότι οι υπόλοιποι αλλά τα attacks τους είναι ένα «meh». Γενικά θα παρατηρήσετε πολλά unbalances όσων άφορα τα races μέσα στο παιχνίδι, κάτι το οποίο θα πρέπει να φτιάξει σύντομα η Behaviour Interactive.

Τα modes χωρίζονται σε PvP μάχες 60 ή 30 ατόμων καθώς και PvE σε squad 5 ατόμων. Το objective του PvP είναι να κάνεις capture the point συγκεκριμένα σημεία στο χάρτη και να τα κρατήσεις μεχρι το τέλος του χρόνου. Αυτό απαιτεί πολύ καλή συνεννόηση και συνεργασία ανάμεσα στους παίκτες, κάτι το οποίο όλως περιέργως υπάρχει στο παιχνίδι σε τεράστιο βαθμό. Το στοιχείο το οποίο μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση είναι το community του παιχνιδιου, το οποίο είναι αρκετά dedicated και τα lobby είναι γεμάτα στρατηγικές και συμβουλές για νέους παίκτες χωρίς όμως να έχει ιδιαίτερη σημασία στην έκβαση της μάχης.

 

 

warhammer

 

Όσων αφορά τις μάχες στο Eternal Crusade τα συναισθήματα είναι ανάμεικτα. Μπαίνοντας για πρώτη φορά στην αρένα μπορώ να πω ότι το περιβάλλον και τα ηχητικά εφέ σέταραν υπέροχα το mood του παιχνιδιου. Τα προβλήματα όμως άρχισαν αμέσως μόλις ξεκίνησα να κινώ το χαρακτήρα μου. Το movement του χαρακτήρα και το melee attack του, το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό ειδικά για τους Space Marines είναι ιδιαίτερα αφύσικο και πολλές φορές απλά χάνεσαι στο πόσο αργά εκτελούνται όλες οι εντολές που δίνεις με το ποντίκι σου. Συγκεκριμένα το melee attack, το οποίο εμφανισιακά για τους Space Marines τουλάχιστον μοιάζει πολύ με το Warhammer: Space Marine, είναι μια επίθεση πιθανοτήτων ανάμεσα στο αν θα πετύχει ή θα καταφέρει ο αντίπαλος randomly να κάνει parry.

Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι τα physics του χαρακτήρα σου ingame μοιάζουν περισσότερο με φιγούρας Warhammer παρά ανθρώπου ή Ορκ κ.ο.κ.

Στο ranged combat τώρα ενώ δεν φαίνεται οπτικά να υπάρχει κάποιο πρόβλημα συχνά παρατηρείς ότι το aim σου παρεκκλίνει τόσο πολύ από τον κεντρικό στόχο που είναι σχεδόν αδύνατον να πετύχεις το οτιδήποτε. Αυτό πιο πολύ μοιάζει με bug σε συγκεκριμένα classes παρά για λάθος κατασκευή του όποτε περιμένουμε κάποια στιγμή να γίνει λίγο πιο smooth το aiming του. Τα executions παρ’ όλα αυτά είναι ιδιαίτερα satisfying αν και μετά από αρκετές μάχες ίσως αρχίσει να κουράζει ειδικά αν είσαι ο τύπος που θα «χωθεί» μέσα στο ξύλο χωρίς να τον νοιάζει αν θα πεθάνει.

 

warhammer

 

Πέραν της μάχης σώμα με σώμα υπάρχουν και κάποια οχήματα στην κάθε πίστα τα οποία μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να προσπαθήσεις να φτάσεις στα control points. Όσο διασκεδαστικο και να ακούγεται όμως, τα vehicle battles δεν είναι κάτι παραπάνω από ένα άσκοπο drive through. Προσωπικά δεν μπήκα καν στη διαδικασία να δοκιμάσω πως είναι η μάχη με κάποιο όχημα μιας και ποτέ δεν φαίνεται να είναι εκεί που πρέπει.

 

warhammer

 

Ας δούμε λίγο τι παίζει στο Eternal Crusade από άποψης γραφικών. Αν κοιτάξεις γύρω σου εντός της αρένας θα παρατηρήσεις ότι το περιβάλλον είναι πανέμορφα σχεδιασμένο για να ταιριάζει στον κόσμο του Warhammer και διακοσμημένο μέχρι και τη μικρότερη λεπτομέρεια. Σοβαρά προβλήματα όμως υπάρχουν στο performance του παιχνιδιου αν και δεν νομίζω ότι οφείλονται στο rendering του περιβάλλοντος. Η κίνηση ακόμα και του ποντικιού είναι αφύσικη και υπερβολικά αργή και αυτό κάνει το παιχνίδι να μοιάζει απίστευτα «laggy».

 

warhammer

 

Ακόμα και αν ρίξεις τα γραφικά στο low για να τσεκάρεις αν κάτι θα αλλάξει θα παρατηρήσεις περίεργα frame drops και κουραστικό mouse movement.

Ελπίζω ότι με κάποια patches και tweaks στα γραφικά του μέσα στις επόμενες βδομάδες, τα προβλήματα στο performance του θα έχουν λυθεί.

Το εντυπωσιακό κομμάτι του παιχνιδιού είναι αυτό του ήχου. Το Eternal Crusade έχει καταπληκτικό soundtrack με ορχηστρική μουσική ακριβώς όπως ταιριάζει στα παιχνίδια Warhammer, με τέλειες εναλλαγές ανάλογα τη φάση της μάχης. Για μένα το πιο σημαντικό ήταν οι ατάκες που έλεγε ο Space Marine μου κάθε φορά που έπαιρνε kill η έκανε respawn μετά το θάνατο. Θα ακούσεις πολλές κλασσικές ατάκες που αν είσαι φαν του Warhammer θα σε κάνουν να ανατριχιάσεις και να βρεις ένα σκοπό στο παιχνίδι ακόμα και αν δεν σου αρέσει ιδιαίτερα.

 

 

Σε γενικές γραμμές το Warhammer 40k: Eternal Crusade είναι ένα αρκετά ημιτελές παιχνίδι, το οποίο όμως έχει βλέψεις με τα σωστά updates να γίνει ένα δυνατό arena shooter. Αυτή τη στιγμή η τιμή του μου φαίνεται αρκετά τσιμπημένη (στα 50 ευρώ) για το περιεχόμενο το οποίο έχει και είναι «κορώνα – γράμματα» το αν θα υπάρξουν οι αλλαγές που χρειάζονται. Πιστεύω ότι χρειάζονται επίσης πολλές αλλαγές στα races των Orc και των Eldar ώστε να υπάρξει λίγο balance ανάμεσα στις φυλές καθώς και μια σωστή λειτουργία των οχημάτων.

 

warhammer

 

Το Warhammer 40k: Eternal Crusade θα δώσει αρκετή ευχαρίστηση σε κάποιον που είναι φαν του Warhammer για ένα διάστημα, αλλά αν αυτό που ψάχνεις είναι ένα mmo shooter τότε δεν θα το βρεις εδώ.

Κατά τη γνώμη μου είναι αρκετά νωρίς για να κρίνουμε το παιχνίδι ακόμα και αν η επίσημη κυκλοφορία του έχει γίνει. Θα χρειαστεί να περάσει αρκετός ακόμα καιρός μεχρι να μπορούμε να πούμε ότι αξίζει την τιμή του.

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Σχόλια

σχολιάστε

Reviewer και Editor. Μεγάλη φαν του Binding of Isaac και γενικά των indie games. Κάποια μέρα θα ήθελε να γίνει ο Big Boss του Metal Gear Solid!

SHARE THE LOVE

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Evolution Radio