Sword Art Online: Fatal Bullet – PC Review

Το Sword Art Online: Fatal Bullet είναι ένας Third-Person Action-Shooter JRPG τίτλος. Φτιαγμένος από την ομάδα ανάπτυξης Dimps, γνωστή για παιχνίδια όπως τα Dragon Ball Xenoverse & Street Fighter V και κυκλοφορεί από την Bandai Namco Entertainment Hellas για PC, PlayStation 4 & Xbox One. Η έκδοση για PC είναι Port και χρησιμοποιεί την Unreal Engine 4. Μπορείτε να το βρείτε στην πλατφόρμα του Steam στα 49,99 ευρώ.

Ευχαριστούμε την Bandai Namco Entertainment Hellas που μας προμήθευσε με ένα ψηφιακό αντίτυπο του παιχνιδιού στα πλαίσια του review.

Το Sword Art Online: Fatal Bullet όλως παραδόξως δεν ήταν αυτό που περίμενα. Όσον αφορά τα παιχνίδια που έχουν παρμένη την θεματολογία τους από κάποιο anime, είμαι αρκετά προκατειλημμένος. Τα περισσότερα θυμίζουν μιας κοπής με μηδαμινό βάθος προσπαθώντας να μας βάλουν στα «παπούτσια» κάποιου γνωστού χαρακτήρα. Δεν είναι γνωστά για την πρωτοτυπία τους, επιφανειακά κατα κόρον και καταλήγουν να είναι περισσότερο αγγαρεία παρά διασκέδαση. Δεν βάζω σε αυτό το τσουβάλι τα fighting παιχνίδια για προφανής λόγους. Στην περίπτωση του SAO:FB δεν ισχύουν τα περισσότερα από αυτά όμως, εκτός από το γραφιστικό κομμάτι που αν και ομολογουμένως είναι ένα σκαλί πιο πάνω από το Sword Art Online: Hollow Realization, δεν διαφέρει από αντίστοιχα παιχνίδια. Ενώ με μια γρήγορη ματιά είναι εύκολο να παρεξηγήσει κάποιος το παιχνίδι, αν αφιερωθεί ο απαραίτητος χρόνος τότε μπορεί να διαπιστωθεί πως πρόκειται για κάτι σπουδαίο που μπορεί αξιόλογα να κοσμεί την συλλογή σας.

Το Sword Art Online: Fatal Bullet δεν διάλεξε τυχαία αυτήν την χρονική περίοδο για να κυκλοφορήσει. Tο Sword Art Online Alternative: Gun Gale Online, που είναι βασισμένο στο manga που ήδη κυκλοφορεί, είναι ένα καινούργιο anime που θα κάνει την πρεμιέρα του στις οθόνες μας τον Απρίλη. Θα υπάρχει καινούργιο cast χαρακτήρων με μια original ιστορία που βασίζεται στο ίδιο σύμπαν, spin-off. Μια εύλογη απορία θα ήταν «κατά πόσο το Sword Art Online: Fatal Bullet έχει κάποια σχέση με τα δύο anime (SAO/SAOA) ή με το manga και τα προηγούμενα τέσσερα παιχνίδια». Η Dimps δεν χρησιμοποίησε ως πάτημα τίποτα από όλα αυτά και ακολουθεί μια δική της κατεύθυνση με μια original ιστορία για το SAO:FB.

Στο Sword Art Online: Fatal Bullet αναλαμβάνουμε τον ρόλο του «εικονικού εαυτού» μας στο VRMMO παιχνίδι, Gun Gale Online (παιχνίδι μέσα στο παιχνίδι, «gameception»). Τις πρώτες ώρες τις περνάμε με την «παιδική μας φίλη», Kureha, καθώς μας βοηθάει να μάθουμε τα κατατόπια. Ξεκινώντας, η Kureha σας παροτρύνει να λάβετε συμμετοχή σε ένα τουρνουά ως ζευγάρι για την «φάση» της εμπειρίας μιας και είστε newbie. Σε αυτό το τουρνουά/dungeon που λειτουργεί ως tutorial, θα μάθετε τον χειρισμό του SAO:FB, κάποια από τα mechanics καθώς και την ροή που θα έχουν τα instance-based dungeons. Κατά το πέρασμα σας από το dungeon, καθώς και στο υπόλοιπο tutorial section, θα γνωρίσετε κάποιους κεντρικούς χαρακτήρες και θα σας δοθεί (ως «σπάνιο» reward) το δικό σας ArFA-sys companion που θα παίξει εξίσου σημαντικό ρόλο στο παιχνίδι όσο και ο ίδιος σας ο χαρακτήρας.

Ο πυρήνας του SAO:FB είναι απλός. Τις περισσότερες ώρες σας θα τις περάσετε κάνοντας αποστολές και grinding. Στόχος σας είναι να γίνετε «γνωστός» και να κατακτήσετε τα «leaderboards» μέσω αποστολών, bounties και τα λοιπά. Επίσης έχετε την δυνατότητα να διευρύνετε το party σας κάνοντας invite χαρακτήρες που έχετε γνωρίσει, διαμορφώνοντας μια ομάδα τεσσάρων ατόμων. Σε αρκετά σημεία την μονοτονία αυτού την σπάει το hub area, SBC Glocken. Το SBC Glocken είναι το μέρος λειτουργεί ως «κύρια πόλη» με διάφορα μαγαζάκια και χαρακτήρες να περιφέρονται. Εκεί επίσης είναι που θα διαδραματίζονται τα περισσότερα cut scenes, τα οποία ομολογώ πως μπορεί να κουράσουν κάποιες φορές γιατί είναι μεγάλα σε έκταση και δεν βοηθάει το γεγονός πως βλέπουμε στατικούς χαρακτήρες, στο μεγαλύτερο κομμάτι, να συνομιλούν μεταξύ τους. Βέβαια οι διάλογοι είναι πάρα πολύ καλά γραμμένοι, κάτι που δεν περίμενα. Το voice act συντηρεί την ατμόσφαιρα του «anime feeling» μιας και είναι Ιαπωνικό και άπταιστα εκτελεσμένο.

Ένα από τα βασικά στοιχεία των RPG είναι η δημιουργία του χαρακτήρα μας. Βρέθηκα προ εκπλήξεως όταν «ξεφύλλισα» το character creation menu του SAO:FB. Το character creation system είναι αρκετά εκτενές και καταφέρνει σε τεράστιο βαθμό να μας δωσει την εντύπωση πως ο χαρακτήρας μας είναι κομμάτι του εικονικού κόσμου του GGO. Το character creation όπως και το customization των χαρακτήρων μας έχουν μεγαλύτερη ποικιλία σε επιλογές απο ότι θα περίμενε κανείς για ένα τέτοιου τύπου παιχνίδι. Παρεμπιπτόντως, στο σημείο που θα αποκτήσετε το ArFA-sys θα «ανοίξει» ξανά ο character creator για να δώσετε μια μοναδική εμφάνιση στο AI companion σας.

Το ArFA-sys εκτός από την προφανή βοήθεια στο πεδίο της μάχης, είναι εκεί για να σας λύνει τα χέρια σε πολλά πράγματα. Μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός πως δεν βλέπουμε άλλο ένα κενό «companion system» που τις περισσότερες φορές προκαλεί περισσότερους μπελάδες από ότι θα έπρεπε, αν και υπάρχει χώρος για βελτίωση του ΑΙ. Επίσης, το ArFA-sys σας θα είναι εξολοκλήρου στην δική σας κρίση το πως θα εξελιχθεί. Όπως διαχειρίζεστε για τον δικό σας χαρακτήρα τα στατιστικά, τα skills και τον εξοπλισμό, έτσι κάνετε και για το ArFA-sys σας.

Είναι εμφανές πως το SAO:FB έχει υποστεί επιρροές από έναν άλλο τίτλο της Dimps, το Freedom Wars σε σημεία όπως τον μηχανισμό του third-person. Ο χειρισμός είναι ένα αμφιλεγόμενο θέμα που έκανε αρκετούς να δυσανασχετήσουν. Ως third-person shooter, και με ένα μεγάλο ποσοστό κοινού να προέρχεται από τις κονσόλες, είναι αυτονόητο πως υπάρχει ένα σύστημα Assist Aim Mode, το οποίο έχουμε την δυνατότητα να το κλείσουμε μόνιμα από τις ρυθμίσεις ή να το περιορίσουμε χρησιμοποιώντας το αντίστοιχο iron sight (δεξί κλικ). Το θέμα είναι πως το Assist Aim Mode τις περισσότερες φορές μπένει εμπόδιο στο να μεγιστοποιηθεί το damage output στις περιπτώσεις που πρέπει να ακολουθήσεις το στιλ run-and-gun. Το Assist Aim Mode προσπαθεί να κεντράρει στο σώμα του κάθε εχθρού, κάτι που καταλαβαίνουμε πολύ γρήγορα πως δεν το θέλουμε γιατί οι εχθροί έχουν συγκεκριμένα weak points που αν τα χτυπήσουμε προκαλούμε περισσότερο damage. Κάπου εκεί έρχεται και ένα δεύτερο πρόβλημα. Υπάρχουν φορές που επικρατεί ένας κακός χαμούλης από εχθρούς που είναι αρκετά ευέλικτοι, κάνοντας την χρήση του Assist Aim Mode απαραίτητη. Για το αν θα χρειαστείτε controller ή mouse & keyboard είναι καθαρά θέμα προτίμησης. Προσωπικά προσπάθησα και με τα δύο και μπορώ να πω πως παίζοντας λίγο με το sensitivity του mouse, το mouse & keyboard το νιώθω περισσότερο αποτελεσματικό. Αν παίζετε κάποιο άλλο fast paced παιχνίδι τότε δεν θα αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα σε αυτόν τον τομέα, αρκεί να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να συνηθίσετε.

Αρκετά δουλεμένος είναι επίσης είναι και ο τομέας των όπλων & «classes». Υπάρχει τεράστια ποικιλία και διακρίνονται σε διάφορες κατηγορίες όπως handguns, assault rifles και τα λοιπά. Επίσης έχετε στην διάθεση σας ένα grappling hook που έχει διάφορες χρήσεις, εκ των οποίων η κυριότερη είναι η ρίψη των ιπτάμενων εχθρών. Θετική πινελιά είναι η δυνατότητα αποθήκευσης, σε ξεχωριστά slot, των load out σας, συμπεριλαμβανομένων και των στατιστικών προτιμήσεων, για να μπορείτε να αλλάξετε σε διαφορετικό playstyle. Γενικά δεν θα έλεγα πως πρόκειται για ένα «καθαρόαιμο» run-and-gun παιχνίδι μιας και υπάρχει η δυνατότητα για melee (όχι ιδιαίτερα viable though) και πολλές φορές είναι καθοριστική η ύπαρξη προ-σχεδιασμού και positioning του χαρακτήρα σας. Για αυτούς που θέλουν μάλιστα να βάλουν την προσωπική τους πινελιά στα όπλα, μέσω του ArFA-sys είναι διαθέσιμος ο χρωματισμός των όπλων και όλων των αντικειμένων που υπάρχουν πάνω σε έναν χαρακτήρα όπως τα costumes. Το ίδιο συμβαίνει και με τα αντικείμενα του ArFA-sys.

Στο SAO:FB πολύ δύσκολα θα νιώσετε χαμένοι μιας και σε διαδικασίες όπως η αγορά ammo διευκολύνονται από διάφορα εικονίδια που σας κατατοπίζουν στο τι σφαίρες πρέπει να αγοράσετε. Επίσης το fast travel σύστημα είναι ειλικρινά από μηχανής θεός και μας σώζει από τα άσκοπα runs για να φτάσουμε στον προορισμό μας. Τα διαθέσιμα σημεία για fast travel είναι αρκετά κοντά αναμεταξύ τους. Το ίδιο ισχύει και για τα dungeons, δίνοντας μέχρι και την δυνατότητα για fast travel ένα βήμα πριν το fight με κάποιο boss. Όλα αυτά φυσικά εφόσον έχετε ανακαλύψει κάποια συγκεκριμένα σημεία των περιοχών ώστε να «ανοίξει» η επιλογή του fast travel.

Το βασικότερο στοιχείο που θα πρέπει να έχετε κατά νου είναι η χρησιμότητα του ArFA-sys για την διευκόλυνση του micromanagement που μπορείτε να κάνετε. Υπάρχει επιλογή να κρατάει κάποιο ποσοστό από τα χρήματα σας ή ακόμα και να δίνετε στο ίδιο το ArFA-sys κάποιον μισθό. Τον μισθό τον χαλάει σε πράγματα που θα του πείτε εσείς (αντικείμενα και τα λοιπά) και τα υπόλοιπα χρήματα μπορεί να τα «επενδύσει» για να βγαίνει κάποιο παραπανίσιο κέρδος. Επίσης μην αγνοήσετε να ψαχουλέψετε όλες τις επιλογές που σας δίνουν την ευκαιρία να ρυθμίσετε την συμπεριφορά του ΑΙ στο πεδίο της μάχης. Υπάρχει η δυνατότητα να καθορίσετε κάποιες προτεραιότητες για το ArFA-sys που είναι «κλειδί» για μία καλύτερη εμπειρία. Μπορείτε να «πείτε» στο ΑΙ να δίνει προτεραιότητα στο healing και να μην ανοίγει πυρ με το που εντοπίσει κάποιον εχθρό.

Είναι πολύ ευχάριστο να βλέπουμε πως δεν ακολουθεί το μονοπάτι του Sword Art Online: Hollow Realization. Για αυτό ευθύνεται η μεγαλύτερη ελευθερία που δόθηκε στην Dimps χωρίς να είναι δεσμευμένη στην χρήση συγκεκριμένου υλικού. Δεν είναι απαραίτητο να έχετε παίξει κάποιον από τους προηγούμενους τίτλους ούτε είναι αναγκαίο να έχετε παρακολουθήσει το anime (αν και μετά από αυτό το παιχνίδι είναι πολύ πιθανό πως θα σας έρθει η θέληση να το κάνετε) για να καταλάβετε τι συμβαίνει. Στο SAO:FB έχει δοθεί χρόνος σε όλους τους χαρακτήρες που εμφανίζονται, όπως ο Kirito, για να σας συστηθούν και να μάθετε ορισμένα πράγματα για τις περσόνες τους. Οι fans θα χαρούν όταν μάθουν πως είναι διαθέσιμο το «Death Gun» arc που λειτουργεί ως ξεχωριστό campaign. Εκεί αναλαμβάνουμε τον ρόλο του Kirito καθώς βλέπουμε να διαδραματίζονται γεγονότα από την δεύτερη σεζόν του anime.

Στον τομέα του performance δεν έχω να πω ιδιαίτερα πράγματα. Είναι ένα αρκετά καλό port και δεν είδα τα fps μου να υποφέρουν, ακόμα και σε σημεία που οπτικά δείχνουν κάπως πιο demanding, αν και υπάρχουν ορισμένες αναφορές για κάποια performance issues. Όσον αφορά τα υπόλοιπα «πιθανά προβλήματα» που αντιμετωπίζουν τέτοιοι τίτλοι, το SAO:FB δείχνει να πρωτοτυπεί ευχάριστα. Δεν υπάρχει κάποιο μελανό σημείο που να χρειάζεται να θίξω εκτός από τα μικρο-προβλήματα net-coding που δυσκολεύουν σε έναν πολύ μικρό βαθμό την σταθερή εμπειρία στο multiplayer/co-op κομμάτι του παιχνιδιού και το AI που τρώει ώρες ώρες κάποια «νοητικά» σκαλώματα. Ίσως θα ήθελα λίγο μεγαλύτερη καθοδήγηση στο κομμάτι των συμπληρωματικών αποστολών (side/hunt quests) και μεγαλύτερη λειτουργικότητα του χάρτη μιας και το παιχνίδι είναι heavy-based στο grinding χωρίς να προσφέρει κάποια ιδιαίτερη διευκόλυνση προς τους παίκτες για το που να βρουν ορισμένα objectives.

Το Ιαπωνικό voice over που κοσμεί τους περισσότερους διαλόγους είναι ένα από τα καλύτερα στοιχεία. Τα κομμάτια που παίζουν καθ ‘όλη την διάρκεια του παιχνιδιού δεν κουράζουν, αντιθέτως «buff-αρουν» την διάθεση και είναι on-point. Είναι μια ασφαλής αγορά για κάποιον που έχει παίξει τα προηγούμενα και τον έχουν αφήσει με μια meh-tastic γεύση αναμένοντας για κάτι καλύτερο, ή για κάποιον που του αρέσουν τα light (οπτικά) action shooter. Τέλος, βλέποντας το παρακάτω intro song πως θα μπορούσε κάποιος να μην θέλει να παίξει (αγαπάω LiSA):

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Σχόλια

σχολιάστε

SHARE THE LOVE

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Evolution Radio