Review: Shadow Tactics: Blades of the Shogun

  • Plot
  • Gameplay
  • Sound Design
  • Graphic Design
  • Fun Factor & Replayability

Publisher:Daedalic Entertainment

Developer: Mimimi Productions

Platform: PC

 

Πως να αρχίσει κανείς ένα review για ένα game που ανήκει σε ένα genre χαμένο εδώ και χρόνια; Οι μεγαλύτεροι αναγνώστες ίσως θυμούνται τίτλους όπως το Desperados: Wanted Dead or Alive, Robin Hood: The Legend of Sherwood (της Spellbound Entertainment) και την εκπληκτική σειρά Commandos(της Pyro Studios). Το Shadow Tactics: Blades of the Shogun αποτελεί την προσπάθεια των Mimimi Productions να αφυπνίσει, από τoν 10 ετών λήθαργο του, το genre των tactical steatlh games.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, πρόκειται για ένα real-time tactical stealth game στο οποίο ο παίκτης χειρίζεται μία ομάδα ηρώων, καθείς με ένα ιδιαίτερο σετ ικανοτήτων. Σκοπός, να ελιχθείτε στα διάφορα level, όσο πιο αθόρυβα γίνεται, ώστε να φέρετε εις πέρας, αδύνατες εκ πρώτης όψεως, αποστολές. Και μαντέψτε, οι συνθήκες δεν είναι ποτέ ευνοϊκές για την μικροσκοπική σας ομάδα.

maxresdefault

Plot

Η πλοκή του Shadow Tactics ακολουθεί την προσπάθεια ενός νέου Shogun να εδραιώσει την εξουσία του. Όπως είναι αναμενόμενο, ο ερχομός του νέου Shogun αφήνει κάποιους δυσαρεστημένους, και η βρώμικη δουλειά πέφτει στους αθόρυβους ήρωες μας. Τα γεγονότα ακολουθούν μία αρκετά προβλέψιμη πορεία, με μερικές ανατροπές τις οποίες οι περισσότεροι θα περιμένουν από νωρίς. Δυστυχώς και οι χαρακτήρες δεν κατορθώνουν να αναπτυχθούν ιδιαίτερα, αλλά κατορθώνουν να γίνουν κάπως αγαπητοί μέχρι το τέλος του game. Μικρές ανταλλαγές διαλόγων, κατά τη διάρκεια των αποστολών κατορθώνουν να δώσουν μια υποψία του παρελθόντος του κάθε ήρωα. Αλλά δυστυχώς όλοι πέφτουν σε κλισέ κατηγορίες και δεν αφήνουν κάποιο ιδιαίτερο στίγμα. Η πλοκή σε γενικές γραμμές καταφέρνει τα βασικά, δηλαδή να δώσει ένα κίνητρο στον παίκτη να νοιαστεί αρκετά για αυτό που κάνει. Και σε ένα παιχνίδι τέτοιου είδους και η παραμικρή προσπάθεια ανάπτυξης των χαρακτήρων είναι ευπρόσδεκτη. Κάτι που το Shadow Tactics επιχείρησε ελαφρώς.

20161208214318_1

 

 

Gameplay

Με το πέρας ενός λεπτού, ένα χρονόμετρο-μπαμπούλας υπενθυμίζει στον παίκτη πως έχει να κάνει save ένα λεπτό. Και έτσι μπαίνουμε και στο ζουμί, το Shadow Tactics είναι ένα παιχνίδι σκέψης και ακρίβειας, με τον πειραματισμό και την δοκιμή να έχουν εξέχουσα θέση. Το πλήκτρο F5 γίνεται προέκταση του χεριού, και τα autosave διαδέχονται το ένα το άλλο, με τρελή ταχύτητα. Αν μισείτε την ιδέα των συνεχόμενων quicksave με το παραμικρό βήμα προόδου, και του ταχύτατου quickload τη στιγμή που ένας φρουρός σας δακτυλοδεικτεί για χιλιοστή φορά, τότε το Shadow Tactics σίγουρα δεν είναι φτιαγμένο για εσάς. Κάθε level είναι σαν μια παρτίδα σκάκι, στα τελειώματα της, και πρέπει να κατορθώσετε να φέρετε την ανατροπή με τα λιγοστά πιόνια σας. Ευτυχώς, τα «πιόνια» σας είναι εξοπλισμένα με ειδικές ικανότητες, ώστε να ανταπεξέλθουν σε πολλές συνθήκες. Κάθε ήρωας φέρει μία επίθεση εξ επαφής, για την γρήγορη και αθόρυβη, εξουδετέρωση φρουρών, καθώς και μία σειρά εργαλείων για τη χειραγώγηση της προσοχής των φρουρών. Οι χαρακτήρες είναι φτιαγμένοι με έξυπνο τρόπο, ώστε να μπορούν λειτουργούν μόνοι τους έχοντας τα απαραίτητα εφόδια. Αλλά η συνεργασία μεταξύ των χαρακτήρων, είναι το πραγματικό κλειδί εδώ.

20161211173252_1

Το Shadow mode ενσαρκώνει τέλεια αυτήν την ανάγκη, καθώς επιτρέπει την ταυτόχρονη διεκπεραίωση πράξεων από τους ήρωες. Ο Χ πετάει μία πέτρα, για να τραβήξει την προσοχή 2 φρουρών, δίνοντας την ευκαιρία στον Υ, με μία γρήγορη επίθεση να τους εξουδετερώσει, ενώ πιο κάτω ο Ζ μπορεί να «περιποιηθεί» τον φρουρό που έβλεπαν οι μακαρίτες παραπάνω. Ναι είναι τόσο ωραίο όσο ακούγεται, αλλά η πραγματική αξία βρίσκεται στην σκέψη πίσω από μία πετυχημένη αλυσίδα. Κάθε ήρωας έχει δική του ταχύτητα εξουδετέρωσης, αλλά και ταχύτητα μετακίνησης. Ευτυχώς η Mimimi Productions αναγράφει τους χρόνους σε κάθε ικανότητα επιτρέποντας και τον παραμικρό υπολογισμό.

20161211173502_1

 Sound Design

Ο τομέας ήχου είναι ύψιστης σημασίας σε έναν stealth τίτλο και η Mimimi Productions παίρνει ένα, διόλου γενναιόδωρο, άριστα. Από τον ήχο ενός shuriken, που φωλιάζει στον λαιμό ενός ανυποψίαστου φρουρού, μέχρι τα απαλά βήματα στο χιόνι, της μικροσκοπικής Yuki, όλα ακούγονται με τη σωστή οξύτητα. Ασιατικά όργανα συνθέτουν την ατμόσφαιρα με ιδανικό τρόπο, συντροφεύοντας τη προσπάθεια του παίκτη, να λύσει τον γρίφο των level. Η μουσική γενικά συντροφεύει σωστά την ψυχολογία του παίκτη χωρίς να είναι ποτέ ενοχλητική η παράταιρη. Θα ήθελα βέβαια μεγαλύτερη ποικιλία στη μουσική, που χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια των συναγερμών.

20161209191923_1

Ένα άλλο σημείο, που θα ήθελα να επαινέσω είναι η φροντίδα(αλλά και η ίδια η ύπαρξη) της Ιαπωνικής μεταγλώττισης. Αν και η Αγγλική γλώσσα κάνει καλή δουλειά, η Ιαπωνική μεταγλώττιση με μετέφερε εύκολα στην Ιαπωνία της περιόδου Edo. Είναι ωραίο να βλέπεις από έναν indie τίτλο μία τέτοια προσήλωση στο voice acting.

20161211182326_1

Graphic Design

Στον τεχνικό τομέα, το Shadow Tactics τα πάει εξίσου άψογα. Τα FPS διατηρούν το επιθυμητό 60(και παραπάνω), χωρίς κανένα πρόβλημα, και δεν συνάντησα κανένα bug σε όλο μου το playthrough. Το Shadow Tactics υιοθετεί ένα cel shading art style, πλούσιο σε χρώμα, δίνοντας ζωή και χαρακτήρα στο Ιαπωνικό setting του. Σε αντίθεση με παλαιότερους τίτλους του είδους όπου είχαν μία isometric 2D προοπτική, το Shadow Tactics είναι 3D. Η κάμερα είναι υπό τον πλήρη έλεγχο του παίκτη και δεν υπάρχουν στημένα πλάνα τα οποία αλλάζει απλά ο παίκτης. Η Mimimi Productions δείχνει ιδιαίτερη φροντίδα και αγάπη, για τα περιβάλλοντα του Shadow Tactics, τα οποία πέρα από πανέμορφα φέρουν απίστευτη λεπτομέρεια. Δεν υπήρξε στιγμή όπου να ένιωσα ότι είχα ξαναδεί κάτι.

20161213215734_1

Αλλά και οι χαρακτήρες φέρουν την ίδια δόση φροντίδας. Τα animations έχουν μία αναπάντεχη δόση λεπτομέρειας, από τον τρόπο κίνησης μέχρι τα takedowns, όλα είναι άψογα στο μάτι. Το μόνο παράπονο εδώ είναι πως θα ήθελα να υπάρχει μία σειρά από διαφορετικά animation, κυρίως για τις κατά μέτωπο επιθέσεις. Είναι περίεργο να γυρνάει απότομα το μοντέλο του εχθρού, ώστε να εκτελεστεί με το μοναδικό animation πισώπλατου καρφώματος…

20161208214604_1

Fun Factor & Replayability

Ναι νομίζω πως καταλάβατε ήδη πως λάτρεψα το Shadow Tactics: Blades of the Shogun. Κάθε level είναι σαν ένα κουβάρι γεμάτο κόμπους, θα σταθείτε μερικά λεπτά να σκεφθείτε πως να λύσετε έναν κόμπο και μετά θα συνεχίσετε να ξετυλίγετε το κουβάρι, μέχρι τον επόμενο. Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι πως το Shadow Tactics έχει φανταστικό ρυθμό, δίνει στον παίκτη ένα εμπόδιο και μετά μία μικρή περίοδο χάριτος όπου κάνει πρόοδο στο level. Αυτό οδηγεί σε μικρά ποσοστό σύγχυσης και μπόλικη δόση ικανοποίησης, μιλάμε απλά για ένα φανταστικό level design και design γενικά. Βοηθάει επίσης το γεγονός ότι η Mimimi Productions ενθαρρύνει διαφορετικά playstyle, κάθε τρελή ιδέα που έρθει στο μυαλό του παίκτη μπορεί να υλοποιηθεί. Με κόπο και μπόλικα quicksaves/quickloads αλλά σίγουρα μπορεί. Και η ικανοποίηση που είχα όταν οι τρελές ιδέες μου γίνονταν πραγματικότητα, απλά δεν μπορεί να περιγραφεί.

20161208214556_1

Και έτσι φτάνω και στο replayability του τίτλου. Κάθε level έχει μία πληθώρα τρόπων για την ολοκλήρωση, με κανέναν να είναι Ο σωστός. Αλλά οι developers δε σταμάτησαν εκεί, καθώς κάθε level φέρει 9 challenges τα οποία πέρα από διαβολικά δύσκολα, ενθαρρύνουν μπόλικα playthrough της κάθε αποστολής. Επίσης υπάρχει και ένα Hardcore mode, το οποίο όπως δηλώνει και το όνομα, είναι για τους σχολαστικούς παίκτες.

20161208214611_1

Μου πήρε 25 ώρες να ολοκληρώσω το campaign στο Normal επίπεδο δυσκολίας, και με βλέπω να βυθίζω τριπλάσιες ώρες στα challenges. Κοινώς υπάρχει απίστευτη ποσότητα υλικού για τους fan του είδους.

maxresdefault-1

Κλείνοντας δεν γίνεται να μην προτείνω το Shadow Tactics. Αν αγαπήσατε τα Commandos ή το Desperados τότε το Shadow Tactics, αξίζει σίγουρα μία θέση στην καρδιά σας. Αν είστε νέοι στο είδος και όσα διαβάσατε σας κίνησαν την περιέργεια, τότε το Shadow Tactics είναι το καλύτερο σημείο εισόδου σε ένα genre, που έχει πολλά να δώσει ακόμη.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Σχόλια

σχολιάστε

Γεννημένος το 92',σπουδάζω Βιολογία στη Θεσσαλονίκη, είμαι gamer από την κούνια, λάτρης των stealth games και μεγάλος fan των Soulborne games της FromSoft. Α και επισκέπτομαι το summoners rift συχνά για να feedarw συμπαίκτες, εχθρούς, τις πάπιες...

SHARE THE LOVE

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Evolution Radio