Review: Deus Ex Mankind Divided

  • Plot
  • Gameplay
  • Visuals
  • Music and Sound

Με την κυκλοφορία του αγαπημένου, προσωπικά, Deus Ex: Human Revolution να βρίσκεται 5 χρόνια πίσω μας πλέον, ήταν αναμενόμενο η ανυπομονησία για το νέο μέλος της οικογένειας Deus Ex: Mankind Divided να είναι μεγάλη.

Ύστερα από μία σειρά καθυστερήσεων και μία ηχηρή διαφημιστική καμπάνια από την Square Enix, το Deus Ex Mankind Divided, πόνημα της Eidos Montreal, βρέθηκε επιτέλους στα χέρια μου και οι εντυπώσεις ήταν κατά κύριο λόγο θετικές.

Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή, πρόκειται για έναν 1st person Stealth/Action RPG τίτλο, που κάνει χρήση της 3rd person προοπτικής, για τα stealth και cover shooting στοιχεία του game. Ο παίκτης αναλαμβάνει το ρόλο του Adam Jensen, ενός cyborg πράκτορα της Interpol, ο οποίος προσπαθεί μέσω της έρευνας πρόσφατων τρομοκρατικών επιθέσεων στην Πράγα, να βρει έναν τρόπο να σταματήσει τους Illuminati. Ένας όρος, που ίσως είχε μία σοβαρότητα το 2000 όταν κυκλοφόρησε το πρώτο Deus Ex, αλλά εν έτη 2016 δεν είναι εύκολο να μην χαχανίσει κανείς στο άκουσμα του.

Αλλά ας αφήσουμε το 2016 και πάμε στο όχι τόσο μακρινό μέλλον του 2029, όπου και λαμβάνουν χώρα τα δρώμενα του Mankind Divided.

3112724-deus+ex.+mankind+divided+screen+shot+13-08-2016,+9.33+pm

Για όσους εντάσσονται στη σειρά Deus Ex με το Mankind Divided, υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης ενός 12λεπτου cutscene το οποίο προσφέρει μία καλή επανάληψη των όσων συνέβησαν στο Human Revolution. Μία κίνηση που εκτίμησα ιδιαίτερα από τους developers και θα ήθελα να δω και σε άλλα games εκεί έξω. Το Mankind Divided λαμβάνει χώρα 2 χρόνια μετά τα γεγονότα του Human Revolution, με τον Adam Jensen να έχει μία ελαφριά αμνησία για τα όσα μεσολάβησαν σε αυτό το διάστημα. Η αφήγηση λαμβάνει χώρα κυρίως στην Πράγα, η οποία αποτελεί το επίκεντρο της διαμάχης μεταξύ των Augmented(Άνθρωποι που φέρουν σωματικές βελτιώσεις μέσω προσθετικών μελών) και των Physicals(Όπως αποκαλούνται αυτοί που απαρνούνται τις εν λόγω βελτιώσεις). Μία διαμάχη που οφείλεται στο «Aug Incident» ή απλά «The Incident«, όπως αναφέρεται συχνά καθ’ όλη τη διάρκεια του τίτλου.

Deus-Ex-Mankind-Divided

Η πλοκή αγγίζει ποικίλη θεματολογία, όπως ρατσισμό, διακρίσεις, διεφθαρμένες εταιρείες, αστυνομική βία και πολλά άλλα. Το Deus Ex Mankind Divided παραμένει πιστό στις ρίζες του, καθώς αποτελεί έναν τίτλο που εγείρει σκέψη και προβληματισμό στον παίκτη με την θεματολογία του. Το πρόβλημα όμως εδώ είναι πως η κεντρική αφήγηση αγγίζει επιφανειακά όλη αυτή τη θεματολογία, καθώς δείχνει «κολλημένη» στην αναζήτηση των τρομοκρατών και τη σύνδεση τους με την αόρατη επιρροή των Illuminati. Έτσι αφήνεται στο περιθώριο κάθε προσπάθεια να εδραιωθεί το setting του Deus Ex και ρίχνετε όλο αυτό το βάρος στα side quest του τίτλου, τα οποία δίνουν μία καλύτερη εικόνα του δυστοπικού μέλλοντος. Ταυτόχρονα το Deus Ex δεν καταφέρνει να έχει ιδιαίτερα ενδιαφέροντες NPCs (εκτός αυτών των side quest) και με την έλλειψη κάποιου ιδιαίτερου antagonist, ένιωσα λιγότερο ενθουσιώδης να δω τι κρύβεται στη συνέχεια και ποιος από το cast θα επιβιώσει τα, όλο και πιο άγρια, δρώμενα.

Deus-Ex-Mankind-Divided-3

Σε αντίθεση με την πλοκή, το gameplay με άφησε πλήρως ικανοποιημένο. Ένιωσα σαν στο σπίτι μου αμέσως με το γνώριμο και αγαπημένο gameplay του Human Revolution, το οποίο χρησιμοποιεί και το Mankind Divided με μικρές τροποποιήσεις ώστε να φρεσκάρει λίγο την συνταγή. Στη γνώριμη φαρέτρα από «βελτιώσεις» προστέθηκαν και κάποιες νέες ικανότητες, τις οποίες βρήκε κλειδωμένες μέσα του ο Adam, το ζήτημα όμως είναι πως για να μπορέσει να τις χρησιμοποιήσει πρέπει να θυσιάσει μία από τις υπόλοιπες, ήδη υπάρχουσες, ιδιότητες. Αυτό κάνει το skill tree ιδιαίτερα ενδιαφέρον, καθώς μου έδωσε τη δυνατότητα να φτιάξω τον Adam σύμφωνα με το playstyle μου, δίνοντας, στη δική μου περίπτωση, προτεραιότητα στο stealth και το hacking, και θυσιάζοντας έτσι πιο επιθετικές επιλογές. Δυστυχώς ο περιορισμός στις δυνατότητες είναι πρόσκαιρος, καθώς προς στο τέλος του τίτλου, μέσω ενός sidequest, το skill tree ανοίγει, επιτρέποντας την χρήση κάθε augment(άσχετα αν είχε διαγραφεί πρωτύτερα) κάτι που έκανε το ενδιαφέρον mechanic της διαγραφής άχρηστο.

Deus-Ex-Mankind-Shot-07

Όμως το skill tree δε σημαίνει κάτι από μόνο του, αν το level design δεν εξυπηρετεί τα διαφορετικά playstyle του παίκτη. Με χαρά μου, μπορώ να πω πως το Mankind Divided το κατάφερε περίτρανα αυτό, ίσως καλύτερα και από το Human Revolution. Το level design είναι εξαιρετικό από την πόλη της Πράγας μέχρι τις τοποθεσίες που λαμβάνουν χώρα οι κεντρικές αποστολές του Adam, ενθαρρύνοντας τον παίκτη να πειραματιστεί με το οπλοστάσιο του, είτε αυτό επικεντρώνεται στο stealth ή όχι. Γενικά το Mankind Divided προωθεί πιο πολλά playstyles, από τον 5 χρόνια προγενέστερο αδερφό του, καθώς τα όπλα έχουν καλύτερη αίσθηση από ότι παλιότερα και το cover system έχει γίνει πιο αποδοτικό και ευχάριστο στη χρήση. Ο Adam αλλάζει κάλυψη με ευκολία και ο κάθε χειρισμός του(είτε αυτός αφορά τη χρήση κάποιου όπλου ή διάφορα platforming στοιχεία) είναι αποκριτικός και δείχνει φυσικός. Κάθε level χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερη λεπτομέρεια και αναμένω να βρω πολλά μυστικά περάσματα/ανοίγματα σε επερχόμενα playthrough.

Deus-Ex-Mankind-Shot-09

Όσον αφορά τον τεχνικό τομέα, το Deus Ex Mankind Divided δείχνει πανέμορφο, με τα FPS να είναι κλειδωμένα στα 30 στις κονσόλες, αλλά με συχνές πτώσεις, κυρίως στους εξωτερικούς χώρους της Πράγας. Η λεπτομέρεια είναι υψηλή και συνδράμει στην διακριτική, οπτική αφήγηση, του Mankind Divided, είτε αυτή αφορά εικόνες εξαθλίωσης στο γκέτο των Augmented ή στιγμιότυπα αστυνομικής βίας στα σοκάκια της Πράγας, όλα έχουν μία μοναδική αίσθηση που μαρτυρά την δική της ιστορία. Ένα παράπονο που είχα, ήταν η έλλειψη του χρυσαφένιου φίλτρου του Human Revolution, που προσέδιδε ένα μοναδικό στυλ στο reboot του Deus Ex. Κυρίως αυτό που με ενόχλησε είναι πως δεν είδα κάποιο υποκατάστατο για αυτή την απουσία, ήταν ξεκάθαρα μία κατεύθυνση προς ρεαλιστική απόδοση έναντι ενός πιο στυλάτου καμβά, κάτι που έκανε το Mankind Divided λιγότερο ιδιαίτερο για μένα οπτικά.

3094467-deus-ex-mankind-divided-4

Όμως η πανέμορφη απόδοση της Πράγας του 2029 αλλά και του όχι τόσο μακρινού μέλλοντος του Deus Ex, δε θα ήταν ολοκληρωμένα χωρίς ένα κατάλληλο music score. Με χαρά αναφέρω πως ο εκπληκτικός Michael McCann επέστρεψε με ένα φανταστικό music score, που ταιριάζει γάντι σε αυτόν τον μελλοντικό κόσμο. Σε ίδια επίπεδα κυμαίνεται και το voice acting με κάποιες εξαιρέσεις. Δυστυχώς όμως το lip syncing δεν είχε την ίδια φροντίδα στη λεπτομέρεια, όπως οι άλλες πτυχές του τίτλου, με τα λόγια να μην συμβαδίζουν σχεδόν ποτέ με την εικόνα, πράγμα που κάνει τους διαλόγους ενοχλητικούς στην όψη.

Deus_Ex_Mankind_Divided_release_date_3

Πριν κλείσω το παρόν review θέλω να αναφερθώ στο Breach mode. Πρόκειται για ένα πιο arcade mode που κάνει χρήση των mechanic του Deus Ex. Είναι μικρά level, στα οποία ο παίκτης συλλέγει δεδομένα, και απαιτούν από τον παίκτη να τα ολοκληρώσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα γίνεται. Το Breach φέρει leaderboards για να μπορούν να συγκρίνουν παίκτες χρόνους και επιτεύγματα. Η μικρή ειρωνεία είναι πως το εικαστικό στυλ που έλειπε από το κεντρικό game υπάρχει στο Breach το οποίο είναι ιδιαίτερα όμορφο. Το Breach φέρει τη δική του αφήγηση καθώς ο ίδιος ο παίκτης κάνει roleplay έναν hacker που χρησιμοποιεί μία VR μηχανή για να ανακτήσει καλά κρυμμένα δεδομένα εταιρειών. Είναι μία συμπαθητική αφήγηση και ένα ευχάριστο mode να περάσει κανείς το χρόνο του. Επειδή release της Square Enix χωρίς πυροδότηση αντιπαράθεσης δε γίνεται απ’ ότι φαίνεται, η Square Enix αποφάσισε να βάλει microtransactions στο εν λόγω mode με τη μορφή συστήματος random loot παρόμοιο με τα κουτιά του Overwatch. Το εν λόγω loot κάνει τα level πιο εύκολα με διάφορα booster και όπλα, ενώ ταυτόχρονα ένα σύστημα κλειδιών ελέγχει την πρόοδο του παίκτη και κάνει στα δυσκολότερα level τα κουτιά όλο και πιο δελεαστικά. Είναι λυπηρό να βλέπει κανείς ένα τέτοιο μοντέλο συναλλαγών σε έναν τέτοιο τίτλο και σίγουρα έριξε κάπως το Mankind Divided στα μάτια μου.

Deus-Ex-Mankind-Shot-12

Το Deus Ex Mankind Divided είναι μία χορταστική δόση από την πετυχημένη συνταγή του Human Revolution και αυτό μόνο κακό δεν είναι. Σίγουρα έχω παράπονα όπως το μέτριο στόρι, την έλλειψη καινοτομίας στο gameplay, την απουσία κάποιου ιδιαίτερου κακού, την απόφαση να εξαλειφθούν πλήρως τα bossfights και το μοντέλο του Breach. Αλλά παράλληλα το φανταστικό level design, το πανέμορφο και λεπτομερές hub της Πράγας, μαζί με τα φανταστικά side quest, καταφέρνουν να ανεβάσουν αυτόν τον καλοκαιρινό τίτλο σε ένα από τα καλύτερα games που έχουμε δει όλη τη χρονιά. Ανυπομονώ να δω τα Jensen stories και τα μελλοντικά DLC, καθώς και την απάντηση των developer στο αναμενόμενο αρνητικό feedback για το Breach mode. Ένα είναι σίγουρο, δεν κρατιέμαι για την επόμενη κατασκοπική περιπέτεια του Adam Jensen και ελπίζω η αναμονή να είναι μικρότερη αυτήν τη φορά.

Reviewed on: Ps4

Version: 1.02

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Σχόλια

σχολιάστε

Γεννημένος το 92'. Λάτρης των videogames με μία ιδιαίτερη συμπάθεια για τα stealth games. Γίνεται λίγο περισσότερο κυνικός με κάθε στραβοπάτημα της βιομηχανίας. Αν γνωρίζεις(και εκτιμάς) τα Legacy of Kain, Metal Gear Solid, Thief και Shadow of the Colossus, σε συμπαθεί λίγο παραπάνω.

SHARE THE LOVE

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Evolution Radio