Review: Battle Chasers: Nightwar

  • Plot
  • Game Design
  • Graphic Design & Sound
  • Fun Factor & Replayability

 

Publisher: THQ Nordic

Developer: Airship Syndicate

Platforms: Pc, Ps4, Nintendo Switch, Xbox One

Release Date: 3/10/17

Reviewed on Pc


Νομίζω δε θα ήταν υπερβολή να πει κανείς, πως ο καθένας μας όταν άρχισε να ασχολείται με τα videogames, γρήγορα έπεσε πάνω σε ένα JRPG. Με σειρές όπως Pokemon, Final Fantasy, Shin Megami Tensei/Persona ή το προσωπικά αγαπημένο Chrono Trigger, τα JRPGs έχουν γεμίσει παιδικές ηλικίες. Με τα άμεσα αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά να είναι μία πλοκή μάχης καλού-κακού, αναγνωρίσιμοι χαρακτήρες και ένα, απλό αλλά βαθύ, turn based combat system. Σε αυτή την παιδική νοσταλγία, πληρώνει φόρο τιμής το Battle Chasers: Nightwar, με μία πιο μοντέρνα προσέγγιση.

Το πόνημα της Airship Syndicate, είναι ένας JRPG τίτλος, που δίνει νέα ζωή στα σχέδια του Joe Madureira. Ο ίδιος, μέσω kickstarter και την ίδρυση της Airship Syndicate, αφύπνισε τη σειρά comic Battle Chasers(1998), από τον λήθαργο της. Πιστό στο πνεύμα των JRPGs και με σαφείς επιρροές από σύγχρονους τίτλους (Diablo, Darkest Dungeon), το Battle Chasers: Nightwar προσφέρει κάτι ευχάριστο πλην ιδιαίτερο.


Plot

Μέχρι τα ύστερα Final Fantasy, η πλοκή ενός JRPG έφερε πάντα ένα κοινό μοτίβο. Ένα αρχαίο κακό αφυπνίζεται και μία ομάδα απροσάρμοστων ηρώων ενώνει δυνάμεις για την εξολόθρευση του. Το Battle Chasers: Nightwar καταπιάνεται με το προαναφερθέν μοτίβο, πιστό στο genre στο οποίο ανήκει. Το πρόβλημα εδώ εντοπίζεται στο γεγονός ότι, τα παλιότερα JRPG συνήθως γέμιζαν το κενό που άφηνε η κλισέ πλοκή με καλογραμμένους χαρακτήρες. Το Battle Chasers: Nightwar χρησιμοποιεί εδραιωμένους χαρακτήρες, και δεν επιχειρεί να εμπλουτίσει το backstory και τις σχέση μεταξύ των πρωταγωνιστών.

 

 


 



 




Όσες πληροφορίες χρειάζεται κανείς υπάρχουν σε wiki και στα ίδια τα Battle Chasers. Αυτό δε σημαίνει πως απουσιάζουν διάλογοι, που κάνουν νύξεις για το παρελθόν των ηρώων, αλλά όσοι υπάρχουν δεν παρουσιάζουν και ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Όσες κακουχίες και να πέρασε η ομάδα των 6 ηρώων μου, δεν ένιωσα ποτέ δεμένος με κάποιον από αυτούς. Ισχύει όμως πως τα όμορφα design σε συνδυασμό με τα animation μείωσαν λίγο την απόσταση, που ένιωθα να με χωρίζει, από την ομάδα.

 


Οι κακοί του Nightwar μαστίζονται από παρόμοια προβλήματα. Πέραν του ότι δε διαθέτουν το απαραίτητο screen time ώστε να εδραιωθούν, διαδέχονται ο ένας τον άλλον γρήγορα. Το αποτέλεσμα είναι να θυμάμαι μόνο τον κύριο εχθρό και ελάχιστα άλλα. Στο τελευταίο μισό της πλοκής το Battle Chasers επιχειρεί να δώσει το backstory του κεντρικού εχθρού. Κατορθώνοντας να δώσει το μόνο αισθητό κίνητρο, καθ’όλη τη διάρκεια του τίτλου, στον παίκτη να προχωρήσει. Συνήγορος σε αυτό, ήταν η αισθητική των τελευταίων περιοχών, η οποία είχε άρωμα Castlevania, κάτι που εκτίμησα ιδιαίτερα.


Game Design

Νομίζω πως κανείς ξέρει πλέον τι να περιμένει από ένα turn based combat system. Κάθε ήρωας φέρει ένα δικό του ιδιαίτερο playstyle και έχει ένα αυστηρό αλλά ευέλικτο ρόλο. Κάθε κίνηση έχει δικό της χρόνο προετοιμασίας, με μία υποδιαίρεση αυτών να πραγματοποιείται απευθείας. Το Battle Chasers: Nightwar παρουσιάζει μεγάλο βάθος όσον αφορά την πολυπλοκότητα του combat του, αν και ξεκινά αρκετά αθώα. Σύντομα status effect που αφήνει ένας ήρωας ενισχύουν τις κινήσεις ενός άλλου, δημιουργώντας ένα πλέγμα συνέργειας, που κάνει κάθε μάχη διασκεδαστική. Δυστυχώς το Battle Chasers κρύβει τα skills, που θα αποκτήσει κάθε ήρωας καθώς κάνει level-up, αφαιρώντας από τον παίκτη την ικανότητα σχεδιασμού.

Δεν είναι ψέμα πως άλλαξα τη διάρθρωση της ομάδας μου πολλές φορές, καθώς η συνεργασία μεταξύ των ατόμων, που την απάρτιζαν γινόταν όλο και δυσκολότερη. Από την άλλη άτομα που αποφάσισα να κρατήσω, καθοδικά του progression τους, μπορούσαν να συνεργαστούν με άτομα που είχαν αφαιρεθεί προ πολλού. Θα ήταν σοφότερη επιλογή να υπήρχε ένα ορατό skill tree για να επιτρέπει στον παίκτη να διαλέξει τον επιθυμητό συνδυασμό και κατ’ επέκταση playstyle του.

Το Nightwar απαλύνει αυτό το παράπτωμα με τα Perk trees. Πρόκειται για ένα set από passives που ενισχύουν υπάρχοντα skill, δίνουν στατιστικά και προς το τέλος δίνουν κάποια ισχυρά buff. Κάθε ήρωας φέρει 2 tree με το καθένα να έχει διαφορετική φιλοσοφία, παραδείγματος χάριν ένα tree αφιερώνεται στην ενίσχυση του dmg output, ενώ το δεύτερο αυξάνει τις αμυντικές επιλογές(heals,buffs). Αυτό που κάνει όμως το perk system ενδιαφέρουν είναι η δυνατότητα ελεύθερης επανατοποθέτησης των πόντων. Αυτό πολλαπλασιάζει τις δυνατότητες κάθε ήρωα και αυξάνει τους πιθανούς συνδυασμούς από party members.


Για να είναι ευχάριστος, όμως ο ελεύθερος πειραματισμός, θα πρέπει και το progression να είναι ομαλό, και εδώ έγκειται και το μεγαλύτερο πρόβλημα που είχα με το Battle Chasers: Nightwar. Τα exp rewards είναι μικρά και οι ήρωες αργούν να φτάσουν στο επιθυμητό level-up. Αυτό αναγκάζει τον παίκτη να μείνει με μία συγκεκριμένη ομάδα, που βολεύει, ή να ετοιμαστεί για πολύωρα session από grind. Η λογική της επιλογής ενός συγκεκριμένου συνδυασμού σε party δεν είναι ξένη σε ένα JRPG. Το πρόβλημα εδώ είναι, πως οι εχθροί παρουσιάζουν ανεξέλεγκτο scaling, ιδίως προς τα μισά του game. Η δυσκολία και το scaling, σε συνδυασμό με τα κρυμμένα skills, έκαναν το μισά της πορείας έναν πονοκέφαλο. Μόλις μεγάλωνε το party ήθελα να πειραματιστώ με τις νέες προσθήκες με αποτέλεσμα τα ελάχιστα ποσά epx να διανεμηθούν ισόποσα σε πολλά άτομα. Κάτι που πλήρωσα με πολύωρο grind, για να καταφέρω να αντεπεξέλθω στην υπερβολική δυσκολία…

Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθεί ότι το Dungeon system είναι εμπνευσμένο από το Diablo. Κάθε Dungeon φέρει επίπεδα δυσκολίας, που καθορίζουν τα random loot drops του παιχνιδιού. Σε μία Roguelike προσπάθεια, η διαρρύθμιση του Dungeon αλλάζει με κάθε reset του παίκτη. Η εξερεύνηση είναι ίσως και η αγαπημένη μου πινελιά στο Battle Chasers, καθώς αποτελεί ένα υβρίδιο μεταξύ Persona και Diablo. Οι εχθροί κινούνται ελεύθερα στο χώρο και είναι στο χέρι του παίκτη να χειριστεί σωστά τις μάχες, απομονώνοντας δυνατούς εχθρούς από άλλους. Για το λόγο αυτό κάθε ήρωας είναι εξοπλισμένος με τα λεγόμενα Dungeon skills που βοηθούν την ομαλή εξερεύνηση ενός Dungeon. Αυτό που βρήκα όμως πιο εθιστικό είναι η φροντίδα στη χρήση του mana καθώς αποτελεί σημαντικό resource. Είναι μία ιδέα που είχα εκτιμήσει στα Persona και λάτρεψα την προσθήκη της στο Dungeon crawling του Battle Chasers.

 

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ο σχεδιασμός του Nightwar εμπεριείχε την ιδέα του grind. Τα πολλαπλά επίπεδα δυσκολίας στα dungeon, η ενθάρρυνση του παίκτη να τα επισκεφτεί ξανά με το δέλεαρ των drop και ειδικών Exp buff είναι όλα σημάδια ενός grind design. Δεν ξέρω κατά πόσο μου άρεσε το πάντρεμα του Diablo με το κλασσικό φόρμουλα των JRPG, αλλά θα ήθελα να υπάρχουν εργαλεία όπως epx boost για να κάνουν πιο ομαλό τον πειραματισμό. Στην χειρότερη θα ήταν συνετή η ιδέα ενός πιο ήπιου scaling μιας και το παιχνίδι φέρει ήδη ένα new game+ mode για όσους είναι διατεθειμένοι να βυθίσουν ώρες σε grind.


Graphic Design and Sound

Το Nightwar νομίζω αποτελεί την πιο ομαλή μεταφορά που θα μπορούσε να έχει ένα comic, στο 3D realm. Η δουλειά του Madureira που ανέλαβε το animation και τα designs είναι ορατή σε κάθε λεπτομέρεια. Από τις μικρές κινήσεις των ηρώων, στην αρχή ή στους τελικούς πανηγυρισμούς της μάχης, αναβλύζει μία φροντίδα και αγάπη. Είναι αισθητή η αγάπη του Madureira για τους πρωταγωνιστές, και ο,τι κενά μου άφησε η πλοκή τα συμπλήρωσαν μικρά τέτοια στοιχεία.

 

Η χρωματική παλέτα είναι η αναμενόμενη για ένα JRPG. Καταπράσινα δάση δίνουν τη θέση τους σε φθινοπωρινά και χειμερινά τοπία. Κάθε περιοχή που ανοίγεται μπροστά στους ήρωες έχει έναν χαρακτήρα ικανό να είναι ευχάριστος στο μάτι. Επίσης τα background των μαχών φέρουν μία αναπάντεχα μεγάλη ποικιλία, και είναι σχεδιασμένα με την ίδια φροντίδα που διέπει τα περισσότερα συστατικά του εικαστικού τομέα. Εν τέλει δεν μπορώ να μην επαινέσω την αναπαράσταση του world map, η οποία είναι από τις καλύτερες που έχω δει στο είδος.

 

 

 

 

Στον ηχητικό τομέα το Battle Chasers: Nightwar κατορθώνει να συνοδεύσει την περιπέτεια των 6 ηρώων επάξια ως επι το πλείστον. Δεν μπορώ να πω, πως ξεχώρισα κάποιο κομμάτι αλλά βρήκα τη μουσική να συνοδεύει σωστά την κάθε περίσταση. Τώρα σχετικά με τα sound effects των διαφόρων skills, έμεινα ελαφρώς απογοητευμένος. Αν και στην αρχή έφεραν την ηχητική πυγμή που περίμενα, η επανάχρηση ηχητικών sample σε καινούργια skill έκανε τις τελικές μάχες μουντές ηχητικά. Δε βοηθάει επίσης το γεγονός ότι ο ήχος των critical hit θυμίζει χαλασμένο κουλοχέρη…


Fun Factor & Replayability

Δύσκολα μπορώ να αρνηθώ τον ευχάριστο χρόνο που πέρασα με το Battle Chasers: Nightwar. Υπήρχε κάτι το εθιστικό στο σχεδιασμό του, κάθε νέο skill ήταν μια επιπλέον πιθανότητα, και δεν κρατιέμαι να δω ξεδιπλωμένα όλα τα skill trees των ηρώων. Σίγουρα ο ρυθμός του είναι αργός με τα level-up να προκύπτουν με βραδύτερο ρυθμό από το μέσο JRPG. Αλλά υπάρχει κάτι το ιδιαίτερο στη συνταγή του, καθώς κατορθώνει να συλλέξει ιδέες που δουλεύουν υπέρ του.

Όπως προανέφερα υπάρχει ένα new game+ mode, για όσους είναι διατεθειμένοι να δοκιμάσουν τους διάφορους συνδυασμούς ηρώων έναντι ακόμα σκληρότερου ανταγωνισμού. Λαμβάνοντας υπόψιν επίσης ότι το κύριο στόρι φέρει μία ποικιλία από activities όπως hunts, arena, fishing κλπ. Μαζί με καλούδια όπως σπάνιο εξοπλισμό, skins,  μεγάλα crafting trees οι λόγοι να επισκεφθεί κανείς το Battle Chasers: Nightfall μετά τους τίτλους τέλους δεν είναι λίγοι.

Δυστυχώς δεν μπορώ να δηλώσω με σιγουριά ότι το New game+ δε θα στηρίζεται σε loot drops και το RNG δε θα ορίζει την εμπειρία. Αλλά στο βασικό new game το loot δεν εμπόδισε την ομαλή ροή μέχρι το φινάλε της ιστορίας.

 

The Good…

  • Όμορφο art direction. Τα σχέδια και animation του Madureira είναι πανέμορφα
  • Διασκεδαστικό σύστημα μάχης, με βάθος και χώρο για πειραματισμό
  • Ευχάριστο dungeon crawling, loot whoring και φιλικά στη χρήση crafting systems

…The Bad…

  • Το grinding δεν είναι εναλλακτική αλλά απαραίτητο κακό
  • Μη εμπλουτισμένη χαρακτήρες σε μία κλισέ πλοκή
  • Απότομα spike στη δυσκολία

… and the Verdict

Είναι αλήθεια πως το Battle Chasers: Nightwar δεν προσφέρει μία ριζοσπαστική πρόταση για το genre των JRPG. Είναι περισσότερο μία εκσυγχρονισμένη εκδοχή μίας αγαπημένης συνταγής, η οποία επιχειρεί πολλά, αλλά σκοντάφτει ελαφρώς στη φιλοδοξία της. Υπάρχουν σίγουρα πράγματα, να αγαπήσει κανείς σε αυτόν τον τίτλο, από πιο σκληροπυρηνικούς fan μέχρι πιο χαλαρούς. Η δυσκολία ανά σημεία ίσως κάνει τη σχέση με τον εν λόγω τίτλο, αγάπης-μίσους, αλλά υπάρχει μία γοητεία μέσα στο σχεδιασμό του Battle Chasers. Δε μου είναι διόλου δύσκολο να προτείνω σε fan ή μη του είδους, το Battle Chasers.

Στην Ελλάδα η διανομή γίνεται από την Enarxis Dynamic Media

 

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Σχόλια

σχολιάστε

Γεννημένος το 92'. Λάτρης των videogames με μία ιδιαίτερη συμπάθεια για τα stealth games. Γίνεται λίγο περισσότερο κυνικός με κάθε στραβοπάτημα της βιομηχανίας. Αν γνωρίζεις(και εκτιμάς) τα Legacy of Kain, Metal Gear Solid, Thief και Shadow of the Colossus, σε συμπαθεί λίγο παραπάνω.

SHARE THE LOVE

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Evolution Radio