Godot 3.0: Τεράστιες αλλαγές στην open-source engine

«Godot 3.0 is out and ready for the big leagues»

Με αυτήν την φράση η oμάδα της Godot Engine, μας κάνει γνωστή την κυκλοφορία της Godot 3.0, που βρισκόταν σε ανάπτυξη κάτι παραπάνω από 18 μήνες. Μεταξύ άλλων προσφέρει καινούργια rendering engine με state-of-the-art PBR workflow για 3D και μια αρχιτεκτονική με όνομα GDNative που σκοπό έχει να φορτώνει native κώδικα ως plugin. Επίσης υποστηρίζει C# 7.0. Μαζί με την ανακοίνωση της Godot 3.0, δόθηκαν στην δημοσιότητα κάποια στατιστικά σχετικά με τα οικονομικά της Team Godot και την αλληλεπίδραση με την κοινότητα της.

Godot 3.0

Πριν από ένα χρόνο η ομάδα ανάπτυξης της Godot Engine πήρε την απόφαση να παραλείψει την κυκλοφορία της έκδοσης 2.2 διότι αρκετές από τις αλλαγές που θα έφερνε αυτή η αναβάθμιση, δεν θα λειτουργούσαν με τον ερχομό της έκδοσης 3.0. Έτσι, αντί να ξοδευτεί χρόνος ισάξιος με 3 μήνες για το stabilizing της 2.2, η ομάδα συγκεντρώθηκε εξολοκλήρου στην κυκλοφορία της έκδοσης 3.0. Στην συνέχεια όμως ανακάλυψαν πως και στην 3.0 θα υπήρχαν ασυμβατότητες με αποτέλεσμα να κάτσουν και να μελετήσουν τα σχέδια που είχαν στα χαρτιά σε βάθος χρόνου για την Godot. Τα επόμενα βήματα ήταν να φτιαχτούν όλα τα bugs και να ακούσουν τις προτάσεις από το κοινό τους για την βελτίωση της μηχανής. Έτσι λοιπόν, μιας και μιλάμε για μια open-source engine, η έκδοση 3.0 απολαμβάνει τεράστιες αλλαγές οι οποίες ολοκληρώθηκαν με την βοήθεια από άτομα που δεν ήταν μέλη της Team Godot. Η τελευταία έκδοση της Godot, έρχεται με ένα ολοκαίνουργιο, εκτενές και πιο αναλυτικό Documentation από ότι πριν, μιας και τα περισσότερα APIs έχουν αλλάξει εξολοκλήρου.

 

Features

Πηγαίνοντας από την 2.1 στην 3.0 και με τον πρόλογο που έχει γίνει είναι αυτονόητο πως οι αλλαγές είναι πάρα πολλές! Ενδεικτικά θα παραθέσω μια λίστα με αυτές τις αλλαγές, for the sake of Godot. Όποιος θέλει να διαβάσει περισσότερες λεπτομέρειες για αυτές τις αλλαγές μπορεί να το κάνει εδώ!

  • New physically based 3D renderer
    • Full principled BSDF
    • Global illumination (GI)
    • Mid- and post-processing
    • Materials and shaders
    • GPU particles
  • New asset workflow
    • glTF 2.0 support
    • Improved OBJ support
    • SVG support
  • GDNative
  • Mono / C# support
  • Visual Scripting
  • GDScript
  • New audio engine
  • VR support
  • Bullet Physics backend
  • New networked multiplayer API
  • Rewritten export system
  • IPv6 support
  • WebAssembly and WebGL 2.0 support
  • New editor theme and customization
  • Auto-tiling in tile maps
  • Improved flat style box
  • Font oversampling
  • Custom hardware cursor
  • Greatly improved 3D editor viewport
  • Console support
  • And hundreds of other improvements

Future

Ο ερχομός της έκδοσης 3.0 δημιουργεί τα θεμέλια για μια φανταστική engine. Το πλάνο για τους επόμενους μήνες είναι η προσθήκη όσων features ίσως λείπουν και η διόρθωση ορισμένων bugs καθώς και η βελτίωση του documentation & tutorials. Ήδη, στην Godot 3.1 η Team Godot μας πληροφορεί πως θα δούμε ένα δυνατότερο animation tree, modern occlusion culling, καλύτερο rendering και GLES 2.0 (για συμβατότητα σε κινητά και low-end desktops).

 

Όποιος ενδιαφέρεται να μάθει περισσότερα ή και να «παίξει» με την Godot Engine μπορεί να ακολουθήσει τα παρακάτω link:

Official Site

3.0 Branch

Engine Download

Documentation

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Σχόλια

σχολιάστε

SHARE THE LOVE

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Evolution Radio