Dark Souls 3 The Ringed City Review

  • Plot
  • Gameplay
  • Sound Design
  • Graphic Design
  • Fun Factor & Replayability
Publisher: Bandai Namco Entertainment
Developer: FromSoftware
Console: Pc, Ps4/Pro, Xbox One
Release Date: 28/3/17
Reviewed on Ps4, patch 1.12

 

Η From Software έχει μία παράδοση στην παραγωγή ποιοτικών DLC. Τα οποία κατορθώνουν να είναι σημαντικά, χωρίς να είναι απαραίτητα. Δυστυχώς η From έσπασε την παράδοση της, με το Ashes of Ariandel, όταν μία μεγάλη μερίδα παικτών(συμπεριλαμβανομένου και εμού) απογοητεύτηκε από το μέτριο υλικό του. Όπως ήταν αναμενόμενο μετά την ανακοίνωση του Ringed City και το release του να πλησιάζει, η αγωνία διαδέχθηκε γρήγορα την χαρά. Θα κατάφερνε ο Hidetaka Miyazaki να δώσει ένα ικανοποιητικό τέλος στην τριλογία του Dark Souls ή το Ashes ήταν μόνο η αρχή μίας καθοδικής πορείας;

Plot

Μιας και το DLC τοποθετείται στο τέλος του Dark Souls 3, θα αποφύγω την εκτενή ανάλυση προς αποφυγή spoiler. Όπως σε κάθε Souls game η αφήγηση γίνεται μέσω περιγραφών των νέων item, που είναι διαθέσιμα. Αλλά και από διαλόγους με τους λιγοστούς NPC, οι οποίοι αυτή τη φορά έχουν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα να πουν. Μου άρεσαν ιδιαίτερα κάποια NPC sidequest, τα οποία αποτελούσαν μία ιδιαίτερη νότα για παλιούς fan της σειράς.

Ringed City-4

 

Αλλά εδώ έρχομαι και στο παράπονο που είχα από την πλοκή του Ringed City. Μας πάει πολύ πίσω, σε περιοχές και γεγονότα, που αφορούν τη γένεση του σύμπαντος του Dark Souls. Σίγουρα ταιριαστό για το φινάλε της σειράς και δεν παραπονιέμαι για αυτό. Αλλά έμειναν ανεξερεύνητες πολλές από τις νέες, φρέσκες ιστορίες που μας έδωσε το Dark Souls 3. Πάλι νιώθω πως πάρθηκε ο εύκολος δρόμος, το fanservice δηλαδή. Κάτι που σίγουρα ικανοποιεί παλιούς fan σαν εμένα, αλλά αποκλείει νεοεισαχθέντες στη σειρά, οι οποίοι δεν έχουν την ίδια αγάπη για το πρώτο Dark Souls. Βέβαια αυτό δε σημαίνει πως δεν υπάρχουν νέα στοιχεία που θα αγαπήσουν και οι δύο τύποι παικτών. Αλλά η πλειοψηφία του υλικού «κλείνει» το μάτι κυρίως στους παλιούς…

Gameplay

Νομίζω πως δεν υπάρχει λόγος να σταθώ στα βασικά στοιχεία χειρισμό, μιας και μιλάμε για DLC. Αντίθετα θα σταθώ στα bossfights και το level design.

 

Ringed City-5

 

Το Ringed City φέρει την αναμενόμενη ποσότητα bossfight από ένα FromSoftware DLC. Με εξαίρεση ένα, βρήκα κάθε boss ικανοποιητικό από άποψη moveset και θεματολογίας. Κάθε boss έφερε μεγάλη ποικιλία κινήσεων, μεγάλο ποσοστό των οποίων μαθαίνονταν με τον δύσκολο τρόπο. Μία γρήγορη παρατήρηση που έκανα γρήγορα, είναι το μέγεθος της Hp bar, η οποία έχει αυξηθεί αισθητά. Μια επιλογή για την οποία δεν ήξερα πως ένιωθα αρχικά, μιας και αποτελεί έναν «τεμπέλικο» τρόπο να αυξήσει κανείς τη δυσκολία. Αλλά η εναλλαγή των φάσεων στα διαφορετικά ποσοστά Hp κρατούσε φρέσκια την αναμέτρηση. Το τελικό αποτέλεσμα είναι κάθε φάση να κρατάει πιο πολύ και να ενθαρρύνεται μία πιο επιθετική τακτική. Καθώς τα Estus είναι περιορισμένα και η αμυντική τακτική πίσω από μία ασπίδα απλά καθυστερεί το αναπόφευκτο.

Το μόνο πρόβλημα που είχα ήταν σε ένα bossfight όπου το AI φερόταν αλλοπρόσαλλα σε κάποιες προσπάθειες. Καθώς χρησιμοποιούσε συνέχεια την ίδια επίθεση, ιδίως σε σημεία όπου δεν είχα δυνατότητα να δω ότι έρχεται. Αλλά για να είμαι ειλικρινής είναι κάτι που συνέβει ελάχιστες φορές, και δεν είχε ιδιαίτερα αρνητική επίδραση στην όλη εμπειρία.

Ringed City-2

 

Το level design φέρει επίσης την ίδια φροντίδα με τα bossfights. Υπάρχει μία μοναδική αίσθηση του χώρου στις 2 τοποθεσίες που λαμβάνει χώρα το Ringed City. Δεν υπήρξε στιγμή όπου να ένιωθα χαμένος ή να μην είχα ιδέα που βρισκόμουν σε σχέση με προηγούμενες τοποθεσίες. Γεγονός, που έκανε την εξερεύνηση ιδιαίτερα ικανοποιητική. Κάθε φορά το game μου έδειχνε μία νέα τοποθεσία ταΐζοντας αρκετά την περιέργεια μου, ώστε να συνεχίσω. Βέβαια ένα καλό level design δεν κάνει δουλειά χωρίς τα σωστά enemy types να το πλαισιώνουν. Σε αυτό τον τομέα με άφησε επίσης ικανοποιημένο η From. Από τους επιθετικούς Ringed Knights μέχρι τους πελώριους Judicators, όλα έχουν μία μοναδική αίσθηση φόβου πασπαλισμένου με δέος.

Το παράπονο μου εδώ εδράζεται στην ύπαρξη κάποιων εχθρών, που πληγώνουν το level design. Στην πρώτη περιοχή συγκεκριμένα, σε μία προσπάθεια αύξησης της δυσκολίας, τοποθετούνται κάποιοι ιπτάμενοι εχθροί. Οι οποίοι κατορθώνουν να εξαναγκάσουν μία βεβιασμένη εξερεύνηση του level καθώς βομβαρδίζουν τον παίκτη από ψηλά. Σίγουρα υπάρχει ένας ιδιαίτερος τρόπος να φύγουν μόνιμα. Αλλά αυτό σημαίνει πως το level πρέπει να εξερευνηθεί 2 φορές, μία με την ενοχλητική τους ύπαρξη και μία χωρίς. Κάτι που αυξάνει τη διάρκεια του DLC, αλλά όχι με ευχάριστο τρόπο κατά την γνώμη μου.

Sound Design

Νομίζω τα λόγια περιττά εδώ. Είναι ένα Souls game DLC, η μουσική είναι σε άριστο επίπεδο. Κάθε κομμάτι παίζει στο repeat αυτές τις μέρες και για την ακρίβεια ακόμη και τη στιγμή που γράφω αυτό το review. Πέραν όμως από τα νέα κομμάτια, τα ηχητικά εφέ στους διάφορους εχθρούς φέρουν επίσης την αναμενόμενη φροντίδα. Είτε πρόκειται για τις κραυγές των «αγγέλων», που προανέφερα, ή το καμπανοειδές κάλεσμα των Judicator, όλα ενισχύουν την αίσθηση δέους, που αφήνει το level design. Οι λιγοστές ατάκες των NPC αποδίδονται με τον γνωστό στόμφο που περιμένει κανείς από ένα παιχνίδι Souls. Ο ήχος είναι απλά ένας άριστος τομέας στο DLC.

062179

Graphic Design

Άλλο ένα σημείο που δε θα επεκταθώ ιδιαίτερα. Οπτικά το Ringed City είναι εκπληκτικό. Η εναλλαγή της παλέτας χρωμάτων από την πρώτη περιοχή του DLC στη δεύτερη, είναι εκπληκτική. Μία εναλλαγή, που κατορθώνει να εμπνέει και διαφορετικά συναισθήματα στον παίκτη, κάτι που σε συνδυασμό με το άριστο level design κάνει τη μισή δουλειά του DLC. Η αισθητική του Ringed City είναι αυτό, που νιώθω ότι έλλειπε από το κεντρικό Dark Souls 3.Έχει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα ως τοποθεσία, και μαζί με το Ashes of Ariandel, συνθέτουν τις πιο αξιομνημόνευτες τοποθεσίες του Dark Souls 3.

Ringed City

 

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρω πως αντιμετώπισα κάποια frame drops. Συγκεκριμένα στο απλό Ps4 υπήρχαν σημεία όπου τα FPS έφταναν πολύ χαμηλά κάτω από το όριο των 30. Δε θα έλεγα πως επηρεάζει πολύ αρνητικά την εμπειρία αλλά ήταν αισθητό. Στο Ps4 Pro που έλαβε ένα πρόσφατο patch που αύξανε τα FPS φαντάζομαι τα πράγματα θα είναι καλύτερα. Επίσης σε πολλά από τα boss λόγω του ποσοστού των δρώμενων στην οθόνη τα FPS είναι κολλημένα πάντα κάτω από 30.

Fun Factor & Replayability

 Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα όταν ολοκλήρωσα το Ringed City ήταν πόσο ανυπομονούσα να αντιμετωπίσω ξανά τα boss του. Είναι χωρίς αμφιβολία από τα καλύτερα του Dark Souls 3 και ανάμεσα στα καλύτερα της σειράς. Μου πήρε 6-8 ώρες να ολοκληρώσω το DLC, να βρω κάθε item και να νικήσω μόνος όλα τα boss. Μία χορταστική διάρκεια, για ένα χορταστικό DLC. Με λυπεί που το DLC τοποθετείται στο τέλος του main game, κάτι που πληγώνει το replayability του. Αλλά το σίγουρο είναι πως θα έχει μία θέση σε όλα τα μελλοντικά μου playthrough του Dark Souls 3.

Ringed City-6

Δε νομίζω πως μπορεί κανείς να απαντήσει αν το Ringed City ήταν ιδανικό τέλος για μία τριλογία όπως το Dark Souls. Σίγουρα νιώθω ότι το Dark Souls 3 έδειχνε μπόλικα σημάδια γήρατος. Από τα bossfights μέχρι το level design και την προσκόλληση του στον πρώτο τίτλο της σειράς. Ίσως ήρθε καιρός για κάτι νέο, και ανυπομονώ για το τι θα σκαρφιστεί ο ανήσυχος νους του Miyazaki. Αλλά πίσω στο Ringed City, μπορεί να μην ήταν το ιδανικό τέλος για μένα, αλλά σίγουρα ήταν ένα πολύ ικανοποιητικό φινάλε.

Και έτσι ένα ταξίδι έξι χρόνων φτάνει στο τέλος του…

 

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Σχόλια

σχολιάστε

Γεννημένος το 92',σπουδάζω Βιολογία στη Θεσσαλονίκη, είμαι gamer από την κούνια, λάτρης των stealth games και μεγάλος fan των Soulborne games της FromSoft. Α και επισκέπτομαι το summoners rift συχνά για να feedarw συμπαίκτες, εχθρούς, τις πάπιες...

SHARE THE LOVE

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Evolution Radio